Zamknij

Proszą tylko o potwierdzenie danych. W ten sposób mogą ukraść nasze pieniądze!

19:01, 11.11.2020 J.K Aktualizacja: 19:01, 11.11.2020
Skomentuj

Proszą tylko o potwierdzenie danych. W ten sposób mogą ukraść nasze pieniądze!

Bank prosi o zachowanie ostrożności i przypomina, żeby logując się do serwisu internetowego zawsze wprowadzać adres strony ręcznie. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. depositphotos.com

PKO Bank Polski ostrzega przed fałszywymi wiadomościami wysyłanymi przez hakerów. Oszuści proszą o potwierdzenie danych. Informują, że jest to konieczne, aby dokończyć transakcję. W rzeczywistości można jednak stracić mnóstwo pieniędzy.

Biuro prasowe placówki bankowej po raz kolejny apeluje o ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do otrzymywanych wiadomości.

Tym razem informują o hakerach podszywających się pod bank. Metoda jest prosta.

- Oszuści informują o zapłacie czekiem i domagają się potwierdzenia danych (w załączniku), aby dokończyć transakcję. Prosimy w żadnym wypadku nie otwierać załącznika, nie odpowiadać na wiadomość i natychmiast ją usunąć

- informują przedstawiciele PKO Banku Polskiego.

Klikniecie w załącznik może wiązać się z problemami. Hakerzy próbują w ten sposób zainstalować złośliwe oprogramowanie, dzięki któremu będą mogli przejąć kontrolę nad kontem bankowym lub komputerem.  

Bank prosi o zachowanie ostrożności i przypomina, żeby logując się do serwisu internetowego zawsze wprowadzać adres strony ręcznie i nie korzystać z otrzymanych linków. To samo tyczy się realizacji operacji finansowych.

- Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj dokładnie treść otrzymanego SMS-a, żeby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji. Zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru konta odbiorcy i kwotę przelewu - dodaje biuro prasowe.

REKLAMA

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z bankowości elektronicznej lub mobilnej, można skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem telefonu: 800 302 302.

(D.W.)

(J.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%