Właśnie odbyło się podpisanie umów na dofinansowanie kolejowych inwestycji w Wielkopolsce. Wojewoda, marszałek, wicemarszałek oraz przedstawiciel PKP złożyli podpisy, dzięki którym za kilka lat mieszkańcy Śremu będą mogli z miasta wyjechać pociągiem. Szacunkowa wartość wszystkich wielkopolskich projektów to ok. 2,2 mld zł.
W piątek 27 stycznia br. w Sali Herbowej w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu odbył się briefing prasowy dot. inwestycji w województwie wielkopolskim w ramach programu Kolej+. W spotkaniu wzięli udział m.in. Wojewoda Wielkopolski Michał Zieliński, Członek Zarządu, Dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Arnold Bresch, Marszałek Województwa Wielkopolskiego Marek Woźniak oraz Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Wojciech Jankowiak. Zaproszeni zostali także burmistrzowie, starostowie i wójtowie samorządów zaangażowanych w inwestycje.
- Te inwestycje pozwolą odbudować kompleksowo sieć kolejową w Wielkopolsce. Dzięki tym przedsięwzięciom będziemy kontynuować walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Wielkopolanie, zwłaszcza mieszkający w mniejszych miejscowościach, będą mieli lepszy dostęp do kolei, który dotychczas był mocno ograniczony. Dofinansowane w ramach programu projekty to zwiększenie szans zawodowych dla tych mieszkańców, ale również perspektywy rozwoju całego regionu właśnie poprzez postęp kolejnictwa – podkreśla wojewoda wielkopolski Michał Zieliński.
Zgodnie z obietnicami PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego podpisali umowy na dofinansowanie pięciu inwestycji:
Wszystkie powyższe zostały wybrane do realizacji w ramach rządowego Programu Kolej+ mający na celu uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia kolejowe miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie mają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub ich istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Tak ma się stać do 2028 roku.
Linia, niewykorzystywana od 1995 r., zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h. Dojazd do stolicy Wielkopolski, z wykorzystaniem zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań, szacowany jest na ok. 55 min. Nowe perony, zapewniające dogodny dostęp do pociągów, przewidziano w Manieczkach, Szymanowie, Psarskim i Śremie. Uwzględniono rezerwę terenu pod budowę kolejnych przystanków Grabianowo i Szołdry. Udział samorządu w kosztach inwestycji ma wynieść 15 proc.
Ola 17:56, 27.01.2023
Przystanek koło PKS obecnego w Śremie i potem w Poznaniu dworzec a jak z dojazdem do tych miejsc i z nich? To nie ma sensu bo kolej nie jest opłacalna a ludzie i tak wolą auto 17:56, 27.01.2023
Jan20:43, 27.01.2023
Wierzyć się nie chce, że to będzie opłacalne. Choć widzimy jak droga Śrem Kórnik jest zatłoczona. Może trochę będzie odkorowany dojazd autem do Poznania 20:43, 27.01.2023
Ada09:40, 29.01.2023
Super, wreszcie! Jazda 55 min i jestem w centrum Poznania. Mi odpowiada bardzo a rusko - platformiane trole zawsze będą narzekać. 09:40, 29.01.2023
Karolayn 19:49, 29.01.2023
Mówimy mnie a nie mi 19:49, 29.01.2023
Mister Box 19:25, 29.01.2023
Nie każdy ma samochody na podwórku Proszę sprawdzić jakie są kursy w Rozkładzie jazdy PKS Marco polo w stronę Poznania i Mosiny Puszczykowo oto a dopiero dyskutujcie
19:25, 29.01.2023
Jóstyna 19:51, 29.01.2023
A jak się dostaniesz na przystanek? 19:51, 29.01.2023
aht00:59, 01.02.2023
0 0
Polecam zapoznać się z trasą kolejową Poznań - Wągrowiec. W godzinach szczytu nie ma miejsca w pociągu. 00:59, 01.02.2023