Za kilka lat mieszkańcy naszego regionu mają zyskać dostęp do kolei. To za sprawą rządowego programu Kolej+. Inwestycja jednak od początku budzi wątpliwości wielu osób. Jest nadal wiele niewiadomych. Szczególnie obawiają się mieszkańcy Manieczek, Szymanowa i Psarskiego, właśnie przy ich domach mają przejeżdżać pociągi. W przyszłym tygodniu odbędą się dwa spotkania informacyjne, które powinny wyjaśnić wiele kwestii.
Tylko w Wielkopolsce program Kolej+ obejmuje rewitalizację czterech linii - Międzychód – Szamotuły, Śrem – Czempiń, Gostyń – Kąkolewo oraz Czarnków – Wągrowiec, a także budowę nowej trasy kolejowej Konin – Turek. Szacunkowa wartość inwestycji w regionie o łącznej długości ponad 200 km wynosi ok. 2,2 mld zł.
W ubiegłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej na rewitalizację trasy Śrem – Czempiń z Konsorcjum firm Mosty Katowice Sp. z o.o. & Arcadis Sp. z o.o. za ok. 9,7 mln zł netto. Zakończenie prac nad dokumentacją przewidywane jest w 2026 r., a zakończenie robót budowlanych na przełomie 2028 i 2029 r.
Przypomnijmy, że trasa między Śremem a Czempiniem to odcinek o długości ok. 21 km. Zgodnie z planem powstanie nowy tor i sieć trakcyjna. Linia, niewykorzystywana od 1995 r., zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h. Dojazd do Poznania z wykorzystaniem zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań ma zająć ok. 55 min. Nowe perony, zapewniające dogodny dostęp do pociągów, przewidziano w Manieczkach, Szymanowie, Psarskim i Śremie. Uwzględniono też rezerwę terenu pod budowę kolejnych przystanków w Grabianowie i Szołdrach.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaprasza na dwa spotkania informacyjne dotyczące Rewitalizacji linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń. Pierwsze kierowane jest do mieszkańców gminy Brodnica. Odbędzie się w poniedziałek 22 kwietnia o godz. 17.00 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Manieczkach przy ul. Szkolnej 6. Kolejne zaplanowane jest w Śremie, dokładnie w Muzeum Śremskim w dniu 24 kwietnia, również o godz. 17.00.
Jędrula13:54, 16.04.2024
Nareszcie konkretne plany polepszenia komunikacji ze Śremu do Poznania. Jestem za !!! 13:54, 16.04.2024
Januchta 14:11, 16.04.2024
Bo ta i tako prowda 14:11, 16.04.2024
tt14:12, 16.04.2024
Może jakaś relacja z przebiegu spotkania na żywo w tv relax. Hej Panowie :-) 14:12, 16.04.2024
Ehh21:07, 16.04.2024
Skoro mieszkańcy Psarskiego i Manieczek mają problem, że pociąg będzie jeździł koło ich domów, to mam POmysł, może szalony, dziwny, ale proponuję w tych miejscowościach tory poprowadzić w głębokim wykopie, tak ze 3 metry niżej niż droga dla ruchu samochodowego, wtedy nie trzeba będzie zasłaniać widoku mieszkańcom ekranami akustycznymi jakie znamy z dróg ekspresowych i autostrad 21:07, 16.04.2024
Noszkurła21:17, 16.04.2024
A ten stary pryk co laczki sprzedaje tam w pasażach, to jak kiedyś z nim gadałem na temat kolei, to mi głu...pio powiedział, że nie będą kolei budować, specjalnie bo ja chcę. A czy tylko ja chce kolej? PO.......jebany stary h...u....j. W..kur....wiło mnie to wtedy. A i jeszcze powiedział, że po modernizacji to pociąg by jechał dwie godziny do Poznania stary prykocz 21:17, 16.04.2024
zacha08:47, 17.04.2024
Mieszkam przy samych torach i mieszkałam przed 1995 rokiem gdy jeździła "bana" i mi to nie przeszkadzało i jestem za tym aby ten projekt zrealizowano i połączyli mniejsze miejscowości ze stolicą Wielkopolski. Mieszkańcy naszej gminy jeżdżą samochodami do Czempinia żeby dostać się do Poznania. No i jeszcze jeden plus pociągi nie stoją w korkach. 08:47, 17.04.2024
no14:05, 16.04.2024
0 2
ciekawe ile domow wyburza w szymanowie, tam kolo sledzia sytuacja jest najgorsza, nie wiadomo jak poprowadzic tory zeby nie zakocac zycia mieszkancom i zapewnic bezpieczenstwo 14:05, 16.04.2024
Halcia 14:18, 16.04.2024
0 3
I myślisz że ludzie zwłaszcza młodzi i nie tylko będą się przesiadać dalej do Poznania 🙆♀️🙆♀️tam tylko wyłącznie zrobić piękny trakt rowerowy, którego brakuje 14:18, 16.04.2024