Gołym okiem widać postęp prac nad kładką pieszo-rowerową nad kanałem ulgi rzeki Warty oraz zabezpieczającą wanną żelbetową pod mostem. Po zrealizowaniu inwestycji przyjdzie na czas na zapowiedzianą modernizację mostu nad kanałem ulgi im. mjr Stefana Chosłowskiego, obok którego właśnie trwają roboty.
Aktualnie jezdnia na moście posiada spękaną nawierzchnię i częściowo skoleinowaną przy krawężnikach. Na kapach chodnikowych również występują pęknięcia i nierówności. Nawet balustrady są w złym stanie technicznym, wyraźnie widać korozję stalowych elementów, liczne ubytki i łuszczenie się powłoki malarskiej oraz deformację konstrukcji. Korozja zajęła nawet część łożysk ustroju nośnego. Widoczne są zacieki świadczące o nieszczelności izolacji w rejonie wpustu i braku szczelności rury spustowej.
Dnia 6 maja br. ogłoszony został przetarg na I etap. modernizacji mostu, obejmujący roboty rozbiórkowe i budowlane.
Modernizacja mostu obejmować będzie:
Termin składania ofert to 21 maja br. Zgodnie z przedstawionymi warunkami, zamówienie musi zostać zrealizowane w ciągu 4 miesięcy od jego udzielenia.
Gmina na inwestycję I etapu modernizacji mostu zamierza przeznaczyć 1 250 000,00 zł.
ilo09:38, 11.05.2021
1 0
czyli most będzie całkiem zamknięty? 09:38, 11.05.2021
Tylko nowoczesna arc10:30, 11.05.2021
0 0
Fajnie, że powstaje ta kładka, ale czy nie lepiej i taniej wyszłaby budowa kładki WANTOWEJ niż na filarach? Jeden filar na środku i wanty. Nasz burmistrz to chyba nie widział takiego typu budowli, albo nie chce widzieć. Most Rędziński we Wrocławiu, most milenijny w Płocku, świętokrzyski w Warszawie, Haha Pawła 2 w Gdańsku, wiadukt Millau będący częścią autostrady z Paryża do Barcelony, most RIO- ANTIRIO w Grecji, to tylko kilka przykładów mostów WANTOWYCH 10:30, 11.05.2021