Zamknij

Jak zadbać o klienta e-sklepu?

13:15, 30.04.2023 . Aktualizacja: 13:18, 30.04.2023
Skomentuj

Responsywna strona sklepu

Smartfony jako narzędzie dokonywania zakupów przez internet wyprzedziły już komputery. Według raportu "E-commerce w Polsce 2022" korzysta z nich aż 75% kupujących. Jako właściciel sklepu internetowego musisz dbać o ich wygodę. Jeżeli strona sklepu wciąż nie jest responsywna, natychmiast napraw ten błąd!

Preferowane formy płatności

Kupujący w sieci mają ściśle sprecyzowane wymagania dotyczące ich ulubionych form płatności. Według tego samego raportu konsumenci preferują:

  • szybkie przelewy – 70%,
  • płatności mobilne, takie jak BLIK – 58%,
  • płatności kartą – 43%,
  • płatności przy odbiorze – 41%,
  • tradycyjne przelewy – 40%,
  • wysyłkę za pobraniem – 39%.

Koniecznie zadbaj o to, aby twój dostawca płatności dostarczył do sklepu wszystkie wyżej wymienione opcje. Ponadto części konsumentów może zależeć również na płatnościach odroczonych i ratach online.

Preferowane formy dostawy

Podobnie zróżnicowane są wymagania klientów dotyczące dostępnych form dostawy towaru. Do najpopularniejszych należą:

  • paczkomaty InPost – 83%,
  • bezpośrednie dostawy kurierem – 62%,
  • dostawy do punktów partnerskich – 34%,
  • dostawy pocztą – 31%,
  • dostawy do oddziału sklepu – 16%.

Zadbaj o urozmaicone formy dostawy towaru dostępne w twoim sklepie, wybierając wszechstronną platformę logistyczną. Przy okazji jest to sprawdzony sposób na obniżenie kosztów dostawy.

Uproszczony checkout

Klientom, którzy podjęli już decyzję zakupową, zależy na jak najszybszej finalizacji transakcji. Leży to również w twoim interesie jako sprzedawcy – to w ten sposób ograniczasz ryzyko porzucenia koszyka. Możesz to osiągnąć stosując uproszczony checkout. Zrezygnuj z konieczności rejestracji i logowania na stronie e-sklepu. Transakcja może być realizowana przy pomocy kilku kliknięć.

Automatyzacja wysyłek

Szybka dostawa zakupów zwiększa satysfakcję klientów. Z pewnością możesz doprowadzić ten proces do perfekcji poprzez automatyzację wysyłek. Wystarczy, że dane podawane przez klientów podczas zakupów będą automatycznie transferowane do panelu wysyłkowego. Dzięki temu po ich weryfikacji paczkę nadasz jednym kliknięciem.

Rzetelna obsługa posprzedażowa

Obsługa posprzedażowa to złożony proces. Zalicza się do niej między innymi komunikacja z klientem – odpowiadaj na ewentualne pytania jak najszybciej poprzez zróżnicowane kanały komunikacji: email, infolinię, media społecznościowe, jak również czat na żywo.

Wysyłaj do klientów wiadomości e-mail dotyczące zmiany statusu przesyłki – w ten sposób zredukujesz napięcie konsumentów związane z oczekiwaniem. Udostępnij kupującym możliwość zaawansowanego śledzenia przesyłek. Dzięki temu zbudujesz pozytywny wizerunek jako rzetelnego sprzedawcy, a jednocześnie zredukujesz liczbę zadawanych pytań.

Przyjazna polityka zwrotów

Osobnym elementem obsługi posprzedażowej jest obsługa zwrotów. Analizuj ich przyczyny i staraj się im przeciwdziałać, jednak miej na uwadze, że nigdy w pełni nie wyeliminujesz tego zjawiska. Nie utrudniaj klientom dokonywania zwrotów. Udostępnij na stronie regulamin i formularz online. Zadowoleni z przebiegu zwrotu konsumenci prawdopodobnie i tak wrócą do twojego sklepu.

Lista wskazówek może wydawać się długa, jednak większość przyjaznych klientom praktyk masz szansę zaimplementować w swoim sklepie przy pomocy jednego narzędzia – sprawdzona platforma do zarządzania przesyłami dla klientów biznesowych, taka jak serwis Apaczka. Więcej na temat usługi, w tym licznych udogodnień dla branży e-commerce, przeczytasz pod adresem: https://www.apaczka.pl/.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%