W ubiegłym miesiącu informowaliśmy, że jest coraz bliżej do podpisania umów na realizacje wszystkich wielkopolskich projektów wybranych do realizacji w ramach programu Kolej+. Istniała możliwość, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Sprawy nieco przesunęły się w czasie, ale wiemy już, że najpóźniej do połowy stycznia umowy mają zostać podpisane. Zakończyły się już negocjacje Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe.
Samorząd Województwa Wielkopolskiego planuje realizację wszystkich pięciu projektów z programu Kolej+. Inwestycje zakładają budowę nowej linii kolejowej do Turku oraz rewitalizację linii i tym samym przywrócenie pociągów do Gostynia, Międzychodu, Czarnkowa i Śremu.
Celem Programu Kolej+ jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia kolejowe miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie mają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub ich istniejące połączenia wymagają usprawnienia.
Na zrewitalizowanym 21-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 369 Śrem-Czempiń pojedziemy "pod drutem". Rekomendowany do realizacji projekt zakłada odbudowę linii jednotorowej, położonej w śladzie historycznego przebiegu. Linia będzie w pełni zelektryfikowana. Środki samorządowe w rewitalizacji oraz budowach nowych linii kolejowych mają stanowić 15 proc. kosztów całości. Linia kolejowa nr 369 może kosztować ok. 330 mln zł.
Portal samorządowy informuje, że we wtorek zakończyły się negocjacje Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego z PKP PLK. Ich wynikiem będzie podpisanie umów na realizację pięciu projektów. Ma to nastąpić najpóźniej w połowie stycznia. Wszystkie sporne kwestie zostały już wyjaśnione, a więc nie ma żadnych przeszkód, aby podpisywać umowy i przystępować do realizacji. Jedną z najważniejszych kwestii było ponoszenie skutków ryzyka wzrostu cen materiałów i prac. Ustalono, że ryzyko będzie ponoszone wspólnie przez strony samorządową i kolejową.
2 0
Wesołych Świąt i oby doszło do realizacji nie podpisania ale otwarcia kolei