Zamknij

Badanie: Polacy najchętniej płacą bezgotówkowo w supermarketach i aptekach

PAP 11:30, 13.03.2024
Skomentuj PAP PAP

Jak wynika z badania "Preferencje płatnicze Polaków 2024" najpopularniejszym miejscem, w którym polscy klienci rozliczają się bez udziału gotówki są supermarkety. Taką odpowiedź wskazało 74 proc. respondentów. Na drugim miejscy znalazły się apteki (58 proc.), a na trzecim - stacje paliw (57 proc.).

Supermarkety, apteki i stacje paliw to miejsca, w których Polacy najczęściej płacą bezgotówkowo - wynika z badania przeprowadzonego dla Fiserv Polska. Najrzadziej w ten sposób płacimy krawcom, szewcom i korepetytorom.

Na kolejnych miejscach znalazły się: drogerie i sklepy kosmetyczne (47 proc.), osiedlowe małe sklepy i piekarnie (45 proc.) oraz restauracje (42 proc.). Polacy najrzadziej płacą bezgotówkowo u korepetytorów lub za dodatkowe zajęcia (4 proc.), jak również w zakładach szewskich i krawieckich (6 proc.).

Z badania wynika ponadto, że najczęstszą wybieraną przez Polaków usługą dodatkową jest płatność kartami lojalnościowymi, podarunkowymi czy bonami towarowymi to usługa dodatkowa. Na taką odpowiedź wskazało 25 proc. badanych. Niewiele mniej osób (24 proc.) zrealizowało zwrot kwoty za zakupy na rachunek karty (np. w przypadku reklamacji towaru). Na trzecim miejscu wskazano cashback, czyli wypłatę gotówki z kasy sklepu tak jak z bankomatu (22 proc.). Cashback cieszy się też największą popularnością wśród najmłodszych respondentów między 18 a 29 rokiem życia. Zwrócono jednak uwagę, że w badaniu z 2022 r. cashback był usługą dodatkową z największą ilością wskazań respondentów. "To pokazuje, że obecnie opcja ta może nie być dostępna w wystarczającej liczbie miejsc" - zauważono.

Innymi usługami dodatkowymi jakie wskazali badani były np. możliwość zostawienia napiwku np. w restauracji (15 proc.), wykupienie okresowego biletu komunikacji miejskiej bezpośrednio na karcie płatniczej (10 proc.), czy wpłata gotówki na kartę w kasie sklepu, tak jak w przypadku wpłatomatu (7 proc.).

Badanie zostało zrealizowane dla Fiserv Polska (właściciela marki PolCard from Fiserv) w styczniu 2024 roku na reprezentatywnej liczącej 1 tys. osób grupie dorosłych Polaków. (PAP)

autor: Michał Boroń

mick/ drag/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%