Zgodnie z treścią uzasadnienia, skarżące (w tym była Przewodnicząca Rady Miasta i Gminy Dolsk – Janina Pawełczyk, odwołana ze stanowiska na początku tego roku) zarzuciły burmistrzowi nieudostępnienie dokumentacji dotyczącej dodatkowego badania gruntu działki nr 691/3 oraz materiałów związanych z planowaną budową żłobka. Radne wskazywały również na brak reakcji burmistrza na ich wnioski dotyczące zmiany lokalizacji inwestycji, powołując się na niekorzystne warunki gruntowe.
Sprawą zajęła się Komisja Skarg, Wniosków i Petycji, która przeprowadziła postępowanie wyjaśniające podczas posiedzenia 4 czerwca. Komisja przeanalizowała otrzymane dokumenty oraz zapoznała się z odpowiedzią burmistrza.
Jak wskazano w uzasadnieniu uchwały, wybór lokalizacji żłobka należy do kompetencji burmistrza jako organu wykonawczego gminy. Z kolei w kwestii dokumentacji ustalono, że Urząd Miasta i Gminy Dolsk nie mógł jej udostępnić, ponieważ – zgodnie z obowiązującą umową – Biuro Projektowe ma czas na przygotowanie projektu do 31 lipca 2025 roku. Dokumenty nie zostały jeszcze przekazane urzędowi, a więc fizycznie nie znajdują się w jego posiadaniu.
A zatem urząd nie może udostępnić dokumentów, których fizycznie nie posiada. Sprawa jest w toku
– czytamy w uzasadnieniu uchwały.
W związku z powyższym Komisja uznała zarzuty za niezasadne, a Rada Miasta i Gminy Dolsk przyjęła uchwałę potwierdzającą to stanowisko.
[ZT]81388[/ZT]
[ZT]81384[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz