W Urzędzie Miejskim w Śremie wprowadzono usługę pod nazwą: Mobilny Urzędnik, polegającą na zapewnieniu mieszkańcom gminy Śrem, osobom o specjalnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miejskim w Śremie.
Kto może skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika
Uprawnionymi do korzystania z usługi Mobilny Urzędnik usługą, są mieszkańcy Gminy Śrem:
- osoby o specjalnych potrzebach, które z powodu wieku lub deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniu społecznemu i obywatelskiemu
- osoby niepełnosprawne prawnie i biologicznie osłabione chorobami z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwością poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług
- osoby starsze, zależne (15+), bądź osoby, które z powodu niepełnosprawności ruchowej lub starszego wieku mają problemy w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miejskim w Śremie
Świadczenie usługi Mobilnego Urzędnika
Świadczenie usługi odbywa się poza Urzędem Miejskim w Śremie w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z Mobilnego Urzędnika, przebywającej na terenie gminy Śrem,
Zgłoszenie sprawy u Mobilnego Urzędnika
- osoby zainteresowane skorzystaniem z obsługi przez Mobilnego Urzędnika dokonują zgłoszenia:
- telefonicznie – tel. 61 28 47 147
- wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: [email protected]
- poprzez opiekuna osoby o specjalnych potrzebach, chcącej skorzystać z pomocy Mobilnego Urzędnika, który może zgłosić taką potrzebą w Urzędzie Miejskim w Śremie, ul. Plac 20 Października 1 (Ratusz) Zespół Obsługi Klienta, parter pok. nr 01
- zgłoszenia może dokonać opiekun osoby o specjalnych potrzebach, bądź osoba trzecia
- w zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić:
- czego dotyczy sprawa
- podać imię i nazwisko
- adres
- numer telefonu do kontaktu,
- przyjmowanie zgłoszeń odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00 przez pracownika Zespołu Obsługi Klienta – Koordynatora usługi Mobilny Urzędnik, który niezwłocznie przekazuje informację, o której mowa w ust. 3, do Naczelnika merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu, ustalając jednocześnie pracownika – Mobilnego Urzędnika do realizacji sprawy i wizyty u Klienta o specjalnych potrzebach
- w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia, Koordynatora usługi Mobilny Urzędnik, skontaktuje się z mieszkańcem, podając termin wizyty i sposób załatwienia przez Urzędnika Mobilnego realizującego usługę
- usługa Mobilnego Urzędnika realizowana jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00
Zakres spraw realizowanych przez Mobilnego Urzędnika
- potwierdzenie profilu zaufanego
- złożenie wniosku o wydanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny
- złożenie wniosku o Wielkopolską Kartę Rodziny
- złożenie wniosku o wydanie Śremskiej Karty Rodzina 3+
- złożenie wniosku o wydanie Śremskiej Karty Seniora
- złożenie wniosku o dowód osobisty
- zgłoszenie utraty dowodu osobistego
- złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o figurowaniu / niefigurowaniu w ewidencji podatników (podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego)
- złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości gospodarstwa rolnego (powierzchni gruntów w ha fizycznych i przeliczeniowych)
- złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o statystycznym dochodzie z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym we wskazanym roku pracy w gospodarstwie rolnym
- złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego
- złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości gruntów ornych gospodarstwa rolnego
- złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości podatkowych
- zgłoszenie /wyrejestrowanie psa – karta aktualizacji danych
- złożenie wniosku o przydział lokalu mieszkalnego
- złożenie wniosku o zamianę lokalu mieszkalnego
- złożenie wniosku o przedłużenie mowy najmu lokalu
- złożenie wniosku o sprzedaż lokalu komunalnego na rzecz najemcy
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
- złożenie wniosku o nadanie numeru porządkowego /zaświadczenie o nadanym numerze
/srem.pl
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz