Z lekkim opóźnieniem, ale jest! Od dzisiaj oficjalnie samochody mogą poruszać się po nowo wyremontowanym odcinku jednej z głównych ulic w mieście. Mowa o odcinku ulicy Zamenhofa. Inwestycja dopełniła całość i teraz cała ulica tworzy spójny ciąg. Zniknął problemowy przejazd kolejowy, naprawiono nawierzchnię jezdni, wybudowano nowe ścieżki rowerowe, są też nowe sygnalizacje świetlne. Wszystko dopełniają pasy zieleni z drzewami i krzewami.
W poniedziałek 18 grudnia br. odbyło się oficjalne otwarcie wyremontowanego odcinka ulicy Zamenhofa w Śremie. W całym ciągu zaszły istotne zmiany, które nie tylko poprawiły stan infrastruktury, ale mają też pozytywnie wpłynąć na poziom bezpieczeństwa użytkowników drogi.
Remont odbył się na odcinku drogi powiatowej nr 4153P od wysokości skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do krzyżówki z ul. Powstańców Wlkp. Kluczową zmianą była przebudowa ścieżek rowerowych. Podniesiono ich poziom i teraz są na wysokości równej z jezdni tak jak na pozostałym odcinku wyremontowanej już kilka lat temu ulicy Zemenhofa. Z obydwu stron powstały ścieżki rowerowe jednokierunkowe o nawierzchni z czerwonej betonowej kostki oraz chodniki z szarej betonowej kostki. Modernizację przeszła też sama nawierzchnia jezdni.
Co więcej, zniknął nieużywany przejazd kolejowy linii nr 369 Śrem-Mieszków. Zadanie to zostało wymagało pozwoleń i zostało objęte odrębną dokumentacją projektową. W tym miejscu jest już równa nawierzchnia i bez obaw można przejeżdżać i przechodzić.
Droga została zamknięta na początku sierpnia. Inwestycję zrealizowali: Firma Drogowa Begier SKA, GR Bruk, RAF Bruk i Komplex-bruk. Planowo prace miały zostać oddane w listopadzie, ale z uwagi na niesprzyjające warunki atmosferyczne termin ten musiał zostać przełożony.
Całkowita wartość inwestycji to 2 841 000,00 zł. Zamówienie objęte jest 5-letnim okresem gwarancji. Na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych przyznane zostało dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 1 079 055,68 zł. Oprócz tego ok. 60 000,00 zł zostało przeznaczonych na nową zieleń.
Poniżej kilka zdjęć przed remontem, a w galerii efekty po przebudowie.
ehh23:47, 18.12.2023
Tylko kostka brukowa nie jest spójna z tamtą, bo na tamtej części jest prostokątna, a tu tradycyjna
Brak słów 23:25, 19.12.2023
Wydać prawie 3mln zł po to żeby nie zrobić możliwości skrętu na główny wjazd na dworzec PKS to jest po prostu idiotyzm w czystej postaci. Bez problemu można tam było zrobić skręt. 100 lat była możliwość skrętu, a nagle okazuje się że się nie da. To już lepiej było przed remontem. Przynajmniej drzewa były
Psssst14:06, 20.12.2023
Nie wiem po co ta sygnalizcaj świetlna dla rowerzystów?
0 0
o kurde, serio nie mogli wybrac takiej samej?