Znana jest już wstępna koncepcja projektowa budowy tunelu drogowego pod torami kolejowymi w Czempiniu. Dzięki temu usprawniony zostanie ruch, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa. To też duże ułatwienie dla mieszkańców naszego regionu podróżujących pociągami. Ponadto za kilka lat, będzie tamtędy jeździł pociąg ze Śremu.
Jak informuje redakcja kościaniak.pl, podczas konsultacji społecznych została zaprezentowana wstępna koncepcja projektowa budowy tunelu drogowego pod torami kolejowymi w Czempiniu, która jest bliźniaczo podobna do rozwiązań zastosowanych podczas budowy wiaduktów kolejowych we Wrześni m.in. za sprawą połączenia z tunelem i usytuowania na tym samym poziomie ronda.
Jednak są też różnie. Tunel w Czempiniu ma mieć dwa poziomy; dwa pasy ruchu dla samochodów i usytuowany powyżej jezdni ciąg pieszo-rowerowy. Będzie się on znajdował po jednej stronie obiektu. Dzięki temu wyniesieniu piesi i rowerzyści nie będą musieli schodzić i zjeżdżać na sam dół tunelu, tak jak to jest m.in. w Kościanie. Dodatkowo jadąc ulicą Kolejową przy Urzędzie Gminy nie skręcimy już w stronę rynku, ani w drogę powiatową na Kawczyn. Oznacza to rewolucyjną zmianę w układzie komunikacyjnym miasta.
Czempińskie rondo, w przeciwieństwie do tego we Wrześni, nie będzie dostępne dla pieszych i rowerzystów, którzy poruszając się w tunelu na wyższym poziomie opuszczą go tuż za torami, piesi schodami w górę, a rowerzyści specjalnie zaprojektowanym „ślimakiem”.
Jednym z największych wyzwań związanych z całą inwestycją będzie budowa skutecznego systemu odwodnienia chroniącego tunel przed zalaniem. – Chcemy uniknąć problemów, które towarzyszą podobnym obiektom wybudowanym podczas modernizacji linii kolejowej w sąsiednich miejscowościach – mówi Konrad Malicki, burmistrz Czempinia. – Zdajemy sobie sprawę, że zlewnia wody w obrębie której zbierać się będzie deszczówka jest bardzo duża. Musimy odwodnić nie tylko sam tunel, ale też całe rondo, które będzie znajdować się na tym samym poziomie. Chcemy też wyłapać jak najwięcej wody spływającej z ulicy Kościańskie Przedmieście i Stęszewskiej, zanim ona wpłynie do tunelu. W samym obiekcie zostanie zamontowany system pomp mechanicznych i zabezpieczenie elektryczne w postaci agregatów na wypadek braku dostaw prądu.
W ramach tej inwestycji wybudowany zostanie duży zbiornik retencyjny, który będzie swego rodzaju buforem przyjmującym pierwsze uderzenie wód opadowych. Kolejną ważną kwestią jest zabezpieczenie tunelu przed przedostawaniem się wód gruntowych. W tym celu zastosowana zostanie technologia ścian szczelinowych, a w ciągu koryta całej drogi powstanie szczelna wanna betonowa o podwyższonej odporności na przenikanie wody.
[ZT]77553[/ZT]
[ZT]77549[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz