W 1885 r. otwarty został odcinek linii kolejowej Śrem – Czempiń. Jednak już w 1995 r. ze względu na nieopłacalną eksploatację linia ta przestała funkcjonować. W 2017 r. władze Samorządowe Województwa Wielkopolskiego poinformowały o planach reaktywacji przewozów pasażerskich na tym odcinku. W 2020 r. zgłoszona linia nr 369 przeszła do II. etapu programu „Kolej Plus”.
Do programu „Kolej Plus” w sumie zgłoszono 5 projektów z Wielkopolski, które przeszły do II. etapu:
Jak informuje poznan.wyborcza, zdaniem eksperta ds. infrastruktury kolejowej Piotra Malepszaka, linia kolejowa Śrem – Czempiń jest najbardziej rokująca ze wszystkich i to w skali całego programu Kolej Plus.
Szacunkowy koszt rewitalizacji odcinka o długości 21,6 km ma wynosić ok. 313 mln zł. W porównaniu do przewidywanych kosztów innych projektów nie jest on wysoki. Oznacza to, że śremianie mają duże szanse, żeby już za kilka lat wyjechać z miasta pociągiem.
Martyna Makałowska
1 1
Biorąc pod uwagę, jak zatłoczona jest droga nr 434 to bardzo dobry pomysł. Miejmy nadzieję że projekt zakończy się dla Śremu ok. I można będzie ekologicznym i szybkim transportem dotrzeć do Poznania.
1 0
Tylko po co to?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu portalsremski.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas lub użyj przycisku Zgłoś komentarz