Zamknij
REKLAMA

Linia kolejowa Śrem - Czempiń jest jednym z najbardziej rokujących projektów "Kolej Plus"

14:33, 05.03.2021 | M.M
Skomentuj
REKLAMA

W 1885 r. otwarty został odcinek linii kolejowej Śrem – Czempiń. Jednak już w 1995 r. ze względu na nieopłacalną eksploatację linia ta przestała funkcjonować. W 2017 r. władze Samorządowe Województwa Wielkopolskiego poinformowały o planach reaktywacji przewozów pasażerskich na tym odcinku. W 2020 r. zgłoszona linia nr 369 przeszła do II. etapu programu „Kolej Plus”.

Do programu „Kolej Plus” w sumie zgłoszono 5 projektów z Wielkopolski, które przeszły do II. etapu:

  • Rewitalizacja ciągu komunikacyjnego nr 236/390 (Wągrowiec-Rogoźno-Czarnków)
  • Rewitalizacja linii kolejowych nr 368 (Szamotuły-Międzychód)
  • Rewitalizacja linii kolejowych nr 360 (odcinek Gostyń-Kąkolewo)
  • Rewitalizacja linii kolejowych nr 369 (odcinek Śrem-Czempiń)
  • Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin

Jak informuje poznan.wyborcza, zdaniem eksperta ds. infrastruktury kolejowej Piotra Malepszaka, linia kolejowa Śrem – Czempiń jest najbardziej rokująca ze wszystkich i to w skali całego programu Kolej Plus. 

Szacunkowy koszt rewitalizacji odcinka o długości 21,6 km ma wynosić ok. 313 mln zł. W porównaniu do przewidywanych kosztów innych projektów nie jest on wysoki. Oznacza to, że śremianie mają duże szanse, żeby już za kilka lat wyjechać z miasta pociągiem. 

Martyna Makałowska
 

(M.M)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (2)

JędrekJędrek

1 1

Biorąc pod uwagę, jak zatłoczona jest droga nr 434 to bardzo dobry pomysł. Miejmy nadzieję że projekt zakończy się dla Śremu ok. I można będzie ekologicznym i szybkim transportem dotrzeć do Poznania. 15:11, 17.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaśkaKaśka

1 0

Tylko po co to? 20:28, 22.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%