Zamknij

Kto może skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika w Śremie?

09:15, 13.04.2021 M.M Aktualizacja: 09:20, 13.04.2021
Skomentuj

W Urzędzie Miejskim w Śremie wprowadzono usługę pod nazwą: Mobilny Urzędnik, polegającą na zapewnieniu mieszkańcom gminy Śrem, osobom o  specjalnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym  samodzielną wizytę w Urzędzie Miejskim w  Śremie.

Kto może skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika

Uprawnionymi do korzystania z usługi Mobilny Urzędnik usługą, są mieszkańcy Gminy Śrem:

  • osoby o specjalnych potrzebach, które z powodu wieku lub deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniu społecznemu i  obywatelskiemu
  • osoby niepełnosprawne prawnie i biologicznie osłabione chorobami z  czasowym lub trwałym  ograniczeniem możliwością poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług
  • osoby  starsze, zależne (15+), bądź osoby, które z powodu niepełnosprawności ruchowej lub starszego wieku mają problemy w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miejskim w Śremie

Świadczenie usługi Mobilnego Urzędnika 

Świadczenie usługi odbywa się poza Urzędem Miejskim w Śremie w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z  Mobilnego Urzędnika, przebywającej na terenie gminy Śrem, 

Zgłoszenie sprawy u Mobilnego Urzędnika

  • osoby zainteresowane skorzystaniem z obsługi przez Mobilnego Urzędnika dokonują zgłoszenia:

- telefonicznie – tel. 61 28 47 147
- wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: [email protected]
- poprzez opiekuna osoby o specjalnych potrzebach, chcącej skorzystać z  pomocy Mobilnego Urzędnika, który może zgłosić taką potrzebą w  Urzędzie Miejskim w Śremie, ul. Plac 20 Października 1 (Ratusz) Zespół Obsługi Klienta, parter pok. nr 01
- zgłoszenia może dokonać opiekun osoby o specjalnych potrzebach, bądź osoba trzecia

  • w  zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić:

- czego dotyczy sprawa
- podać imię i nazwisko
- adres
- numer telefonu do kontaktu,

  • przyjmowanie zgłoszeń odbywa się od poniedziałku do piątku  w godzinach od 7.00 do 15.00 przez pracownika Zespołu Obsługi Klienta –  Koordynatora usługi Mobilny Urzędnik, który niezwłocznie przekazuje informację, o której mowa w ust. 3, do Naczelnika merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu, ustalając jednocześnie pracownika – Mobilnego Urzędnika do realizacji sprawy i wizyty u Klienta o  specjalnych potrzebach
     
  • w ciągu trzech dni roboczych od zgłoszenia, Koordynatora usługi Mobilny Urzędnik, skontaktuje się z mieszkańcem, podając termin wizyty i sposób załatwienia przez Urzędnika Mobilnego realizującego usługę
     
  • usługa Mobilnego Urzędnika realizowana jest od poniedziałku do piątku  w godzinach od 8:00 do 14:00

Zakres spraw realizowanych przez Mobilnego Urzędnika

  • potwierdzenie profilu zaufanego
  • złożenie wniosku o wydanie Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny
  • złożenie wniosku o Wielkopolską Kartę Rodziny
  • złożenie wniosku o wydanie Śremskiej Karty Rodzina 3+
  • złożenie wniosku o wydanie Śremskiej Karty Seniora
  • złożenie wniosku o dowód osobisty
  • zgłoszenie utraty dowodu osobistego
  • złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o figurowaniu / niefigurowaniu w ewidencji podatników (podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego)
  • złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości gospodarstwa rolnego (powierzchni gruntów w ha fizycznych i przeliczeniowych)
  • złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o statystycznym dochodzie z pracy w indywidualnym  gospodarstwie rolnym we wskazanym roku pracy w gospodarstwie rolnym
  • złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego
  • złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o wielkości gruntów ornych gospodarstwa rolnego
  • złożenie wniosku w sprawie wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości podatkowych
  • zgłoszenie /wyrejestrowanie psa – karta aktualizacji danych
  • złożenie wniosku o przydział lokalu mieszkalnego
  • złożenie wniosku o zamianę lokalu mieszkalnego
  • złożenie wniosku o przedłużenie mowy najmu lokalu
  • złożenie wniosku o sprzedaż lokalu komunalnego na rzecz najemcy
  • zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
  • złożenie wniosku o nadanie numeru porządkowego /zaświadczenie o nadanym numerze

/srem.pl

(M.M)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%