Zamknij

Kolejna osoba uwierzyła, że kurier przyjedzie i zapakuje. Mężczyzna stracił 19 tys. złotych

09:55, 27.03.2025
Skomentuj

Codziennie wiele osób pada ofiarami oszustów internetowych. W ostatnim czasie do ich grona dołączył mieszkaniec sąsiedniego powiatu. Mężczyzna chciał sprzedać części samochodowe na portalu OLX, jednak kontakt z rzekomym kupującym zakończył się utratą środków z jego konta bankowego.

Jest to bardzo popularna i niestety nadal skuteczna metoda oszustów. Kiedy rzekomy kupujący informuje nas, że "ma układy z firmą kurierską, albo w niej pracuje" i pokryje koszty zakupu, zorganizuje transport, a kurier "sam zapakuje" (to jest nierealne), powinna nam się zapalić czerwona lampka. Warto też zwrócić uwagę, że w 90% oszuści posługują się łamaną polszczyzną, nie odpowiadają dokładnie na pytania i przesyłają gotowe formułki. 

Mężczyzna wystawił na sprzedaż zderzak samochodowy i ogłoszeniu podał swój numer telefonu. Niedługo później, za pośrednictwem komunikatora WhatsApp, skontaktowała się z nim osoba zainteresowana zakupem. Kupujący nalegał na przesyłkę kurierską i zapewniał, że pokryje wszystkie koszty transportu.

Mieszkaniec powiatu gostyńskiego otrzymał wiadomość e-mail z linkami, rzekomo potwierdzającymi zamówienie kuriera. Po kliknięciu w jeden z linków, został poproszony o podanie numeru konta bankowego oraz numeru telefonu. Wkrótce skontaktowała się z nim kobieta, która przekonała go, że musi podać kody BLIK, aby umożliwić przyszłą wysyłkę części bez konieczności pakowania.

W konsekwencji konta mężczyzny zniknęło 19 tysięcy złotych.

Podobne przypadki stają się coraz częstsze. Policja apeluje o ostrożność i przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa:

  • Nie klikaj w podejrzane linki – oszuści często podszywają się pod znane firmy kurierskie, przesyłając fałszywe wiadomości.
  • Nie podawaj kodów BLIK osobom trzecim – służą one do autoryzacji płatności i ich udostępnienie może prowadzić do utraty pieniędzy.
  • Weryfikuj kupujących i warunki transakcji – jeśli coś budzi Twoje wątpliwości, lepiej zrezygnować z transakcji.
  • Nie ufaj telefonicznym prośbom o podanie danych bankowych – pracownicy banków i firm kurierskich nigdy nie proszą o podanie kodów BLIK czy loginów.

Policja apeluje o rozwagę i nieufność wobec nieznanych osób w Internecie. Każdy przypadek podejrzanego zachowania warto zgłaszać odpowiednim służbom.

[ZT]79067[/ZT]

[ZT]79057[/ZT]

[ALERT]1743061717927[/ALERT]

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%