Zamknij

10 umiejętności, które są kluczowe w pracy w branży eventowej

21:49, 03.01.2024 . Aktualizacja: 21:49, 03.01.2024
Skomentuj

Komunikacja z klientem

Praca w branży eventowej wymaga doskonalenia zdolności interpersonalnych. Od tego, jak zostanie przeprowadzona rozmowa z klientem, nierzadko zależy podpisanie kontraktu. Każdy, kto zgłasza się do organizatora imprez, pragnie być wysłuchany i zrozumiany. Liczy na to, że event manager weźmie pod uwagę jego potrzeby i cele. Uwzględni budżet i wizje.

Empatia

Mogłoby się wydawać, że branża eventowa opiera się głównie na kreatywności. Ciekawe pomysły pomagają stworzyć ciekawą imprezę, która na długo zapadnie w pamięć jej uczestnikom, ale nie da się jej zorganizować bez empatii. Należy z zaciekawieniem i akceptacją podejść do tego, czego oczekuje klient. Bardzo często za jego zleceniem stoją określone potrzeby i cele. Nawet jeśli event manager z czymś się nie zgadza, powinien umieć zakomunikować to klientowi w empatyczny sposób. Jednocześnie zaproponować realizację celów przy pomocy innych, bardziej skutecznych metod.

Tworzenie kosztorysu

Choć praca w branży eventowej pozwala dać upust własnej kreatywności i korzystać z jej bogatych zasobów, to niekiedy obejmuje też prozaiczne czynności. Jedną z nich jest tworzenie kosztorysu. Klient dysponuje ograniczonym budżetem, który pragnie przeznaczyć na organizację imprezy. Trzeba uwzględnić jego finansowe możliwości, planując atrakcje i przebieg wydarzenia.

Kreatywność

Impreza zapada w pamięć gości i spełnia swoją funkcję, gdy wyróżnia się na tle innych tego typu wydarzeń. Warto wprowadzić elementy, które do tej pory nie pojawiły się u konkurencji. Uczestnicy eventu pragną wynieść z niego wspaniałe wspomnienia. Aby zapewnić moc atrakcji, organizator imprez powinien uruchomić własne pokłady kreatywności. Zastanowić się, co może zaoferować gościom i zaproponować to klientowi.

Planowanie

Event manager zdaje sobie sprawę, że dobry plan stanowi klucz do sukcesu. Wszystkie zadania należy szczegółowo rozpisać i wyznaczyć ich deadline. Pomoże to uniknąć chaosu i problemów organizacyjnych. Na etapie planowania trzeba zastanowić się m.in. nad wyborem podwykonawców.

Zdolności organizacyjne

Praca w branży eventowej wymaga doskonałych zdolności organizacyjnych. Należy nie tylko stworzyć plan, ale też zadbać o realizację jego poszczególnych punktów w przewidzianym terminie.

Zarządzanie ludźmi

Organizator imprez korzysta z usług podwykonawców. Firmy zewnętrzne, nawet te sprawdzone, potrzebują nadzoru ze strony event managera. Musi on upewnić się, że catering spełni oczekiwania gości, oświetlenie da pożądany efekt, a nagłośnienie na sali będzie dobre. Wymaga to od organizatora wydarzenia umiejętności zarządzania zasobami ludzkimi.

Działanie pod presją czasu

Niestety, nawet najlepszy plan czasem napotyka trudności. Podwykonawca nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, więc trzeba naprędce znaleźć innego. Działanie pod presją czasu rodzi stres, z którym nie każdy daje sobie radę. Event manager powinien być przygotowany na wypadki losowe.

Elastyczność psychologiczna

Umiejętność dostosowywania się do okoliczności stanowi cenny zasób w branży eventowej. W tym zawodzie bardzo przydaje się elastyczność psychologiczna i wysoka tolerancja niepewności. Osoby, które nie dysponują tym kapitałem, częściej się wypalają z powodu napięcia nerwowego.

Skrupulatność, prowadzenie dokumentacji i rozliczenie wydatków

Choć praca w branży eventowej jest postrzegana jako kreatywna, to wymaga skrupulatności. Wszystkie poniesione wydatki trzeba udokumentować i pokazać klientowi. Należy na bieżąco zbierać rachunki i faktury, aby na koniec móc je rozliczyć.

Jeśli branża eventowa wydaje Ci się ciekawym kierunkiem w rozwoju zawodowym i chcesz doskonalić ww. umiejętności, zapisz się na kurs prowadzony przez praktyków. Dzięki niemu zdobędziesz cenną wiedzę popartą doświadczeniem.

Interesującą ofertę znajdziesz na stronie: https://emtg.pl/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%