Wprowadzenie określonych działań z zakresu merchandisingu w bardzo szybkim tempie jest w stanie zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Wiele punktów sprzedaży odnotowuje niskie wyniki, będące konsekwencją wielu wypadkowych. Nie zawsze możliwe jest poradzenie sobie z trudnościami tego typu samodzielnie. Na szczęście istnieją firmy oferujące usługi merchandisingowe.
Niska sprzedaż w sklepach stacjonarnych to poważny problem, którego nigdy nie należy ignorować. Powodów osiągania niskich wyników sprzedażowych może być wiele, a większość z nich nie jest łatwa do określenia przez osoby niemające w tej kwestii doświadczenia. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów. Firmy oferujące usługi merchandisingowe, takie jak MS Services, fachowo zajmują się wsparciem sklepów, które zmagają się z niską sprzedażą. Merchandising to dziedzina zajmująca się prowadzeniem działań zwiększających sprzedaż. Poprzez wzrost atrakcyjności towarów na półkach, sklep jest w stanie w bardzo szybkim tempie odnotować zamierzone korzyści. W zakres działań oferowanych przez specjalistów z zakresu merchandisingu wpisuje się m.in. uzupełnianie produktów, dbanie o interesującą ekspozycję towarów, implementacja materiałów promocyjnych czy kontrola zgodności wytycznych z producentem.
Aby mogła rozpocząć się realizacja planowanych działań, konieczna jest dokładna analiza potrzeb klienta. Jedynie precyzyjne określenie wymagań konsumentów jest w stanie przynieść zamierzone efekty. Istotnym etapem współpracy jest także audyt przeprowadzany w punktach sprzedaży. Od momentu wdrożenia praktyk ekspozycyjnych, nieustannie obserwowane są wyniki sprzedażowe. Bieżący monitoring pozwala w porę zareagować na pojawiające się zmiany na rynku. Warto wspomnieć, że specjaliści z zakresu merchandisingu zajmują się również optymalizacją przestrzeni sklepowej czy eliminacją pustych półek oraz niewłaściwie rozmieszczonych produktów.
Inną usługą oferowaną przez MS Services jest outsourcing przedstawicieli handlowych. Polega on na tym, że zewnętrzny podmiot zajmuje się rekrutacją, szkoleniem i zarządzeniem zespołem specjalistów. Firma decydująca się na tego typu współpracę otrzymuje profesjonalne wsparcie handlowców, bez ponoszenia kosztów procesów rekrutacyjnych, onboardingu czy zarządzania zespołem sprzedażowym. Do zadań przedstawicieli handlowych należą m.in.: pozyskiwanie klientów, rozwijanie sprzedaży, prezentowanie produktów czy budowa świadomości marki w oczach klientów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz