Turbosprężarki to solidne podzespoły, ale gdy zaczynają szwankować, zazwyczaj dają kilka znaków ostrzegawczych. I wcale nie musi zaświecić się tryb awaryjny. W gruncie rzeczy wystarczy uwaga kierowcy w trakcie eksploatacji auta. Wówczas można samemu wywnioskować, kiedy zbliża się wymiana lub czyszczenie turbo w Mikołowie, na przykład (szczegóły: https://turboserwis.com.pl/regeneracja-turbosprezarek-mikolow/). W każdym razie poniżej zestawiliśmy ze sobą symptomy awarii, które można samodzielnie wychwycić.
Utrata mocy / powolne przyspieszanie. Turbina nie obraca się wystarczająco szybko, więc ciśnienie doładowania nigdy nie osiąga określonego poziomu. Naprawa turbosprężarek uwzględnia korektę takich sytuacji.
Tzw. turbodziura, czyli zauważalne opóźnienie reakcji silnika. W takim przypadku zużyte łożyska lub nieszczelny zawór powoduje wolniejszą pracę turbosprężarki, która nie dostarcza powietrza do silnika, jak powinna.
Wyczuwalne przeciążenie. Zawór upustowy zablokowany w pozycji zamkniętej lub awaria siłownika powoduje wzrost ciśnienia poza dopuszczalny limit.
Wysoki pisk. To najczęściej zużycie łożysk lub awaria koła turbiny. Profesjonalna regeneracja turbosprężarek Śląsk zawsze zaczyna się od diagnostyki, która precyzyjnie wskazuje na zaistniały problem.
Grzechotanie lub stukanie (często na biegu jałowym lub przy niskich obrotach). Luźne lub uszkodzone łopatki, pęknięta obudowa albo zużyte pokrywy łożysk.
Syczenie (stałe lub przerywane). To już prawdopodobnie oznacza nieszczelności w rurach chłodnicy międzystopniowej, przewodach podciśnienia lub pęknięty kolektor.
Niebieski lub szary dym z wydechu (szczególnie podczas przyspieszania). Odpowiedzialny powinien być wyciek oleju przez zużyte uszczelki do komory spalania – klasyczny objaw koksowania oleju.
Czarny dym (bogate spalanie). Nadmierne zużycie paliwa spowodowane nieprecyzyjnym sterowaniem doładowania, czasami z powodu uszkodzonego czujnika MAP lub zaworu upustowego.
Zbyt dużo pary wodnej. Przedostawanie się płynu chłodzącego przez pękniętą obudowę turbiny lub uszczelkę głowicy – rzadsze zjawisko, ale poważne.
Pozostałości oleju na chłodnicy międzystopniowej. To zapewne przedmuch oleju z uszczelki łożyska turbosprężarki.
Ile kosztują usługi z zakresu regeneracji turbosprężarek? Jeśli w grę wchodzi profesjonalizm i doświadczenie z gwarancją, że klient otrzymuje najwyższą jakość maszyn oraz obsługi, cena regeneracji turbo samochodów osobowych wynosi średnio 750 złotych. Ostateczny wynik zależy od stopnia zużycia urządzenia, jego rodzaju, a także typu pojazdu. Czasami niezbędna okazuje się instalacja nowej turbosprężarki, którą można kupić choćby w Jastrzębiu-Zdroju (https://turboserwis.com.pl/regeneracja-turbosprezarek-jastrzebie-zdroj/).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz