Zamknij
REKLAMA

Hotelarstwo – jak znaleźć pracę

12.26, 10.11.2022 materiał partnera Aktualizacja: 12.27, 10.11.2022

Sektor turystyczny rozwija się każdego dnia w coraz szybszym tempie. hotele zajmują niemal najważniejszą część branży turystycznej na świecie. Wraz z wielkimi sieciowymi hotelami znanymi na całym świecie, coraz częściej otwierane są małe prywatne hotele. Dlatego często w Internecie można znaleźć oferty pracy dla pracowników hotelowych. A jeśli lubisz pracować z ludźmi, chcesz się rozwijać i doskonalić, nauczyć się czegoś nowego, to zastanów się, bardzo możliwie że praca w hotelu jest dokładnie tym, czego tak długo szukałeś, ciekawe oferty pracy w hotelu zebrane są na stronie Jooble.

Najlepszy hotel to taki, który jest wygodny i bezpieczny. Gdzie można odpocząć jak w domu i nie kłócić się z administratorem, bo pokojówka odmawia posprzątania pokoju hotelowego. Obsługa gości jest niezależnym działem. Personel tego serwisu współpracuje z klientami w stałym kontakcie i pełni funkcje związane z obsługą. Działem obsługi kieruje menedżer, który kieruje pracą recepcjonistek, pokojówek, pracowników baru, portiera, concierge i kucharzy itp.

Dziś porozmawiamy o niektórych z najbardziej poszukiwanych zawodów w branży hotelarskiej. Opowiemy Ci o zawiłościach tych zawodów, ich zaletach i wadach. Mam nadzieję, że ten artykuł będzie pomocny w poszukiwaniu pracy.

Kierownik obsługi

Kierownik obsługi hotelu organizuje pracę personelu i usług zewnętrznych (technicznych, sprzątających, projektowych), rozwiązuje problemy pojawiające się dla gości, zajmuje się kwestiami rezerwacji. Kontroluje pracę wszystkich usług hotelarskich. Głównym zadaniem jest stworzenie atmosfery przytulności i komfortu.

Obowiązki

  • Świadczenie usług hotelarskich;
  • Rezerwacja pokoi i kontrola ilości pokoi;
  • Prowadzenie sprawozdawczości finansowej;
  • Nadzór nad pracą personelu hotelowego;
  • Kontrola jakości obsługi gości;
  • Opracowanie strategii marketingowej;
  • Komunikacja z dostawcami usług;
  • Zarządzanie konfliktem w recepcji i obsłudze zakwaterowania;

Kierownik obsługi musi wiedzieć

  • Języki obce;
  • Jak korzystać z nowoczesnych środków komunikacji;
  • Jak przechowywać i pobierać informacje z systemu plików;

Plusy 

  • Możliwość rozwoju kariery;
  • Komunikacja z ludźmi, ciekawa praca;
  • Wysokie zapotrzebowanie na zawód;
  • Możliwości zatrudnienia w innych krajach;
  • Różnorodna aktywność.

Minusy

  • Ciągły stres fizyczny i psychiczny;
  • Nieregularny harmonogram;
  • Stresujące sytuacje;
  • Wielka odpowiedzialność za funkcjonowanie hotelu.

Recepcjonista

Recepcjonista zajmuje się przyjmowaniem i rejestracją gości, kontroluje realizację ich próśb i komunikuje się z wewnętrznymi służbami. Często administratorzy nie otrzymują specjalnego wykształcenia, ale mają wysoką odporność na stres i dyscyplinę, mają zdolności organizacyjne i znają podstawy psychologii. W małych hotelach administrator pełni rolę kasjera i kierownika rezerwacji. W dużych hotelach pracuje jednocześnie kilku kierowników zakwaterowania. 

Obowiązki

  • Udziela klientowi ustnych i pisemnych informacji o umieszczeniu i sprzedaży pokoi w języku klienta;
  • Odpowiada na pytania klienta w zakresie jego pracy;
  • Dokonuje wstępnej rezerwacji miejsc w hotelu telefonicznie lub mailowo;
  • Dokładnie odbiera i przekazuje informacje, sprawdza otrzymanie informacji przez adresata.

Recepcjonista musi wiedzieć

  • Języki obce;
  • Kultura komunikacji interpersonalnej;
  • Skróty akceptowane w międzynarodowej branży turystycznej;
  • Podstawy prawa pracy;
  • Zasady i przepisy dotyczące ochrony pracy;
  • Zasady korzystania z komunikacji.

Plusy

  • Komunikacja z różnymi ludźmi;
  • Możliwość odbycia praktyki w języku obcym;
  • Możliwość rozwoju kariery.

Minusy

  • Odpowiedzialność materialna;
  • Okresowo pojawiająca się potrzeba rozwiązywania konfliktów, komunikowania się z niezadowolonymi klientami;
  • Dość dużo aktywności fizycznej;
  • Intensywny grafik pracy.

Pokojówka

Pokojówka to najbardziej poszukiwany zawód w hotelarstwie, bo to one zapewniają odpowiedni poziom czystości, bez którego hotel nie może zasłużyć na uznanie. Stanowisko to nie wymaga specjalnego wykształcenia.

Obowiązki

  • Sprząta i utrzymuje w czystości pokoje hotelowe, łazienki i inne pomieszczenia do niego przypisane;
  • Dokonuje wymiany pościeli i ręczników w terminach przewidzianych standardami obsługi i regulaminem wewnętrznym hotelu, sprząta łóżka;
  • Wspólnie z administratorem hotelu przyjmuje od mieszkańców pokój hotelowy w momencie ich wyjazdu;
  • O wykryciu przez mieszkańców uszkodzenia mienia i wyposażenia należy poinformować o tym administratora hotelu.

Pokojówka musi wiedzieć

  • Zasady higieny i higieny utrzymania pokoi hotelowych;
  • Urządzenie i zasady działania serwisowanego sprzętu i urządzeń;
  • Standardy jakości porządkowania pokoi hotelowych;
  • Mianowanie i koncentracja środków dezynfekujących i detergentów;
  • Zasady działania urządzeń sanitarnych;
  • Przepisy bezpieczeństwa i przeciwpożarowe;
  • Zasady i normy ochrony pracy.

Plusy

  • Ogromna liczba wakatów;
  • Żadne specjalne wykształcenie nie jest potrzebne;
  • Możliwość rozwoju kariery;
  • Średnia wypłata.

Minusy

  • Ciężka aktywność fizyczna;
  • Nieregularny harmonogram;
  • Praca w stresującym środowisku.

Kucharz

Gotowanie to nie tylko zawód hotelarski, ale każdy renomowany hotel stara się mieć wysoko wykwalifikowanego szefa kuchni. Często sława dobrej kuchni hotelowej jest szeroko rozpowszechniona, dzięki czemu gości jest więcej.

Obowiązki

  • Tworzenie menu;
  • Zarządzanie procesami w kuchni;
  • Odpowiedzialny za mycie i przygotowywanie jedzenia;
  • Odpowiedzialny za mycie czystość w kuchni;
  • Zgodność z normami sanitarnymi;
  • Współpracuje z kelnerami i głównym kelnerem.

Umiejętności 

  • Doskonała pamięć i smak, dokładne oko, wysoka czułość;
  • Zdolność do terminowego rozpoznawania odchyleń od procesu technologicznego za pomocą drobnych znaków wizualnych lub zapachowych;
  • Wytrzymałość (w końcu kucharz potrzebuje dużo czasu na pracę na stojąco, a to wymaga dobrej kondycji fizycznej);
  • Możliwość natychmiastowego rozpoznania jakości i poziomu świeżości produktów;
  • Pasja do gotowania i chęć poznawania nowych rzeczy.

Plusy

  • Ciągły proces twórczy;
  • Mając kwalifikacje kucharza, prawdopodobnie nie zostaniesz bez pracy;
  • Możliwość rozwoju kariery.

Minusy

  • Wysoka aktywność fizyczna. Przez większość czasu musisz być na nogach;
  • Długie zmiany. Z reguły dzienna zmiana trwa około godziny 12:00;
  • Ryzyko zranienia.

Podsumowanie

W tym artykule przedstawiliśmy tylko kilka przykładów pracowników w branży hotelarskiej. Oprócz powyższego jest ich znacznie więcej. Branża hotelarska to bardzo szybko rozwijający się, a co najważniejsze, poszukiwany obszar. Pracownicy hotelowi są bardzo poszukiwani, mają całkiem niezłe wynagrodzenie, a także ciekawy i niepowtarzalny proces pracy. Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci znaleźć pracę, która Ci odpowiada.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%