Dzisiejsze społeczeństwo, szczególnie jego młodsza część, nie wyobraża sobie zakupów i dokonywania wyborów produktów, bez wcześniejszego uzyskania informacji w sieci. Użytkownicy Internetu poszukują fachowców na portalach branżowych, sprawdzają opinie dotyczące konkretnej usługi, porównują, wybierają i oceniają.
Jeszcze do niedawna, kupowanie biżuterii online wydawało się bezmyślnością. Jednak konsumenci przyzwyczaili się do robienia zakupów siedząc wygodnie w fotelu, co stało się głównym powodem, dla którego e-handel rozwinął się również w branży jubilerskiej i nadal rozkwita.
Wielu jubilerów i sklepów stacjonarnych z biżuterią działa tylko na rynku lokalnym i nie prowadzi sprzedaży online. Jednak mimo to, firmy chcą być widoczne i docierać do większej grupy odbiorców, a jest to możliwe tylko za prawą nowoczesnych mediów.
Nie można tu nie wspomnieć o trzeciej grupie handlowców, którzy nie chcą i nie zamierzają aktywnie udzielać się w social mediach i zawracać sobie głowy własną stroną internetową.
Bez względu na to, do której grupy przyporządkować można przedsiębiorcę, pojawienie się informacji w sieci o jego działalności jest nieuniknione. Klienci zarówno lokalnego jubilera w Gdyni, jak i ogólnopolskiej sieci sklepów, prędzej czy później, wyrażą swoje zadowolenie lub dezaprobatę po dokonanym zakupie.
Błędem jest myślenie, że odpowiednia ilość pozytywnych wpisów zapewni już na zawsze renomę i zwiększy sprzedaż. Wystarczy kilku niezadowolonych klientów, parę nieprawdziwych, negatywnych wpisów i kryzys marki gotowy. W sytuacji podbramkowej można odpowiednio zareagować, dlatego właśnie obecność w mediach jest ważna dla firmy.
Plebiscyt „Orły Jubilerstwa” wspiera przedsiębiorców dbających o poziom oferowanych usług, poprzez stworzenie unikalnego zestawienia zwycięzców i laureatów branży jubilerskiej. Nie ma znaczenia, czy firma działa lokalnie, czy też prowadzi sprzedaż internetową.
Klienci szukający opinii o firmie, zwykle poprzestają na kilku znalezionych stronach opiniotwórczych. Pojawienie się nieprzychylnych komentarzy spowoduje, że na tym poprzestaną i zakupią produkt u konkurencji. Do plebiscytu „Orły” zliczane są wszystkie oceny wystawione w sieci, dzięki czemu nawet posiadając kilka negatywnych wpisów, firma ma spore szanse na wyróżnienie, jeśli tylko ogólna ilość opinii wyrażonych liczbowo nie jest zbyt mała.
Duża liczba odwiedzin rankingu „Orły Jubilerstwa” i jego popularność w mediach społecznościowych sprawia, że laureaci cenią sobie to wyróżnienie i chętnie dzielą się informacjami o nim na swojej stronie internetowej i profilu facebookowym. Wpływa to bezpośrednio na widoczność w mediach, zwiększa prestiż firmy i przychylność potencjalnych klientów.