Dzięki kolejnemu etapowi obwodnicy Śremu ma usprawnić się ruch w regionie. Nowa droga zaczynałaby się od skrzyżowania ul. Gostyńskiej i Staszica, przebiegała wiaduktem nad obwodnicą i kończyła na łuku ul. Rolnej prowadzącej m.in. do Pyszącej. Inwestycja z pewnością nie będzie tania. Aktualnie trwa etap projektowy. Niedługo Rada Miejska zadecyduje, czy dorzuci do tego gminne środki.
Na najbliższej sesji Rady Miejskiej w Śremie radni pochylą się nad projektem uchwały w sprawie udzielenia Województwu Wielkopolskiemu pomocy finansowej w formie dotacji celowej przeznaczonej na realizację inwestycji drogowej. Konkretnie chodzi o dołożenie 150 000,00 zł z budżetu gminy Śrem na realizację projektu koncepcyjnego III etapu obwodnicy Śremu.
- Mając na uwadze bezpieczeństwo i komfort uczestników ruchu drogowego oraz mieszkańców, a także potrzebę dokończenia ostatniego etapu budowy obwodnicy, w celu uzyskania pełnej funkcjonalności przedmiotowej inwestycji, zasadnym jest udzielnie pomocy rzeczowej dla Województwa Wielkopolskiego celem realizacji wymienionej infrastruktury drogowej - wyjaśniono w projekcie.
W grudniu 2021 r. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu wybrał wykonawcę, któremu zlecił opracowanie projektu koncepcyjnego wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla zadania pn. "Budowa drogi wojewódzkiej nr 432 III etap obwodnicy m. Śrem". Opracowaniem projektu zajęła się poznańska firma za cenę 243 540,00 zł. Czas na odbiór projektu to 628 dni od podpisania umowy, czyli ok. trzeci lub czwarty kwartał tego roku.
Zgodnie z założeniami nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 432 ma powstać od skrzyżowania z DW4 32 Leszno - Śrem do skrzyżowania z DW 436 Pysząca - Książ Wielkopolski. Stanowiłby on 3 etap obwodnicy Śremu. Długość projektowanego odcinka to ok. 2 km. Planowane skrzyżowania z istniejącymi drogami wojewódzkimi 432 i 436 mają zostać zaprojektowane w formie rond. Przedstawione będą co najmniej dwa warianty poprowadzenia budowy tej części obwodnicy: jako węzeł bezkolizyjny z istniejącą DW 434 oraz poprzez zaprojektowanie ronda z DW 434.
Celem inwestycji jest zwiększenie konkurencyjności oraz zapewnienie spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej, a także podniesienie atrakcyjności województwa wielkopolskiego, jako miejsca do inwestowania, pracy i zamieszkania. Kolejna część inwestycji ma rozwiązać istniejące problemy i przyczynić się m.in. do: zredukowania czasu podróży, podniesienia poziomu bezpieczeństwa, unowocześnienia infrastruktury technicznej w regionie, rozwoju ruchu turystycznego i właściwego odbioru wód opadowych z drogi.
Poniżej mapka z przebiegiem drogi z dokumentacji projektowej WZDW w Poznaniu.
1 0
Ok kolejny remont... ale może w koncu kogoś oświeci, że mozna zrobić zjazd z wiaduktu w kierunku urzędu Pracy ulicą Wiejską lub ul. Krótko ... Powstałby normalny podziedzony ruch do miasta... a tak wiecznie Staszica, itd... zawalone obok Mrówki...
I w końcu pełna synchronizacja światewł pomieście... bo czasami myślę że przez Środkę Rataje szybciej przejadę w Poznaniu... Ktoś kasę bierze... za pracę...