Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zmierza do budowy sygnalizacji świetlnej na obwodnicy Kórnika, będącej częścią DW 434. Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa na ruchliwym skrzyżowaniu. Przypomnijmy, że w 2021 roku na tym skrzyżowaniu doszło do wypadku, w którym poniosły śmierć dwie kobiety z naszego regionu.
Zarządca drogi planuje budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 434 (obwodnica Kórnika) z drogą gminną (ul. Śremska). Krzyżówka ta znajduje się na drodze relacji Śrem-Kórnik/Poznań. Zagrożenie istnieje szczególnie dla kierowców wyjeżdżających z podporządkowanej drogi na główną wojewódzką.
W tym rejonie często mają miejsce stłuczki i wypadki. We wrześniu 2021 r. włączająca się do ruchu na tym skrzyżowaniu kierująca wyjechała osobówką pod ciężarówkę. Zderzenie było na tyle silne, że dwie pasażerki samochodu osobowego poniosły śmierć na miejscu. Jedną z ofiar była mieszkanka powiatu śremskiego.
O potrzebie montażu sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu mówiono od dawna. Projekt pozytywnie zaopiniowała poznańska Policja, Starosta Poznański oraz Urząd Miasta i Gminy Kórnik.
Aktualnie na DW 434 obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h, a na ul. Śremskiej do 90 km/h. Na skrzyżowaniu nie ma chodników, nie odbywa się ruch pieszych. Oprócz sygnalizacji pojawią się też nowe ograniczenia do 50 i 70 km/h.
Jak wyjaśniono w projekcie, w celu optymalizacji sterowania sygnalizacją świetlną, konieczne jest jej wyposażenie w system detekcji umożliwiający rejestrację wzbudzeń pojazdów. Sygnalizacja będzie dostosowana do natężenia ruchu.
Inwestycja mogłaby ruszyć najwcześniej w czerwcu. Czas realizacji to 150 dni. Oznacza to, że sygnalizacja może zacząć działać jeszcze przed zimą.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz