Zamknij

Znane są już wyniki wyborów w gminie Śrem. Będzie druga tura! Czy to zaskoczenie?

11:20, 08.04.2024 . Aktualizacja: 12:34, 08.04.2024
Skomentuj

Za nami bardzo ważny dzień. W niedzielę mieszkańcy w demokratyczny sposób zadecydowali o władzach kolejnej kadencji. Dzisiaj nad ranem poznaliśmy kompletne wyniki w gminach Książ Wlkp., Dolsk i Brodnica. Cały czas trwało liczenie głosów w największej w powiecie gminie Śrem. Podobnie nie znaliśmy jeszcze składu Rady Powiatu Śremskiego. Na ten moment wiemy już, jak głosowali mieszkańcy gminy Śrem! Zaskoczenie?

Przypominamy, że najwyższa frekwencja odnośnie wyborów burmistrza była w gminie Dolsk. W głosowaniu wzięło udział 56,3 proc. uprawnionych mieszkańców. W tej gminie zmieniły się władze. O urząd burmistrza rywalizowali Tomasz Frąckowiak i Witold Opielewicz. Dotychczasowa burmistrza Barbara Wierzbińska nie zabiegała o reelekcję. Głosem większości urząd ten sprawować będzie Tomasz Frąckowiak.

W Książu Wlkp. frekwencja w wyborach burmistrzowskich wyniosła 38,59 proc. Jedynym kandydatem był burmistrz mijającej kadencji Teofil Marciniak. Zdobył 65,93 proc. poparcia.

W gminie Brodnica uprawnieni do głosowania wypracowali 42,65 proc. frekwencji. Kandydatem na wójta był pełniący dotychczas tę funkcję Marek Pakowski. Nie miał kontrkandydatów. Został wybrany w pierwszej turze zdobywając 77,41 proc. głosów. 

Szczegółowe informacje oraz składy rad poniżej:

[ZT]66553[/ZT]

[ZT]66558[/ZT]

Powyższe wyniki były znane już nad ranem. Z kolei długo czekaliśmy na szczegóły odnośnie wyników w gminie Śrem. Teraz w końcu wiemy, jak głosowali śremianie!

Wyniki wyborów samorządowych 2024 w gminie Śrem

Wyniki w wyborach Burmistrza Śremu

O urząd burmistrza walczyli: burmistrz mijającej kadencji Adam Lewandowski (65 l.) z KWW Adama Lewandowskiego, Grzegorz Wiśniewski (33 l.) z KWW Grzegorza Wiśniewskiego, Rafał Wachowiak (58 l.) z KWW Prawo i Sprawiedliwość oraz Mirosław Piasecki (46 l.) z KWW Otwarty Samorząd. Wśród nich tylko kandydat Wachowiak należy do partii politycznej - PiS. 

W gminie Śrem jest aż 27. obwodowych komisji wyborczych. Okazuje się, że rywalizacja, szczególnie dwóch kandydatów szła ta ostro, jak prowadzili oni swoje kampanie wyborcze. Już po wstępnych, niekompletnych danych można było spodziewać się, że nastąpi druga tura. Tak też właśnie się stało. W drugiej turze mieszkańcy zagłosują na Adama Lewandowskiego lub Grzegorza Wiśniewskiego. 

Frekwencja wyniosła 49,58% proc. Uprawnionych do głosowania było 31 726 osób. Oddali łącznie 15 730 ważnych kart. 

Oficjalne wyniki:

Adam Lewandowski - 44,38 proc. - 6 896 głosów

Grzegorz Wiśniewski - 37,87 proc. - 5 885 głosów

Rafał Wachowiak - 13,39 proc. - 2 081 głosów

Mirosław Piasecki - 4,35 proc. - 676 głosów

Co ciekawe, większość mieszkańców miasta głosowała na Adama Lewandowskiego. Z kolei mieszkańcy terenów wiejskich częściej stawiali krzyżyk przy nazwisku Grzegorza Wiśniewskiego. Kandydatów wiele różni. Sprawujący już 18. lat urząd burmistrza Adam Lewandowski ma ogromne doświadczenie. Oprócz tego jest przewodniczącym Zarządu Unii Gospodarczej Regionu Śremskiego, członkiem Zarządu Związku Miast Polskich oraz wiceprzewodniczącym Zarządu Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski. Hasłem wyborczym Adama Lewandowskiego była "Pewna przyszłość". Kandydat ma 65 lat.

Natomiast Grzegorz Wiśniewski jest radnym Rady Miejskiej w Śremie dobiegającej końca kadencji, zasiada również w komisjach rewizyjnej oraz wsi i samorządu. Poza tym jest dowódcą zastępu i ratownikiem w OSP Niesłabin. Reprezentuje organizacje Działaj Lokalnie i Lider Zielonej Wielkopolski. Jest ekspertem od pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania. Wiśniewski działał pod hasłem "Lepiej dla Śremu", a kluczem jego programu była "Dziesiątka dla Śremu". Jest niemal dwukrotnie młodszy od rywala, ma 33 lata. 

Jeżeli o chodzi skład Rady Miejskiej, to mieszkańcy wybrali:

1. okręg wyborczy

  1. Rafał Wachowiak KWW PiS - Śrem
  2. Artur Konon KWW PiS - Śrem
  3. Dorota Tomyślak - KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Psarskie
  4. Jakub Strzelec - KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Śrem
  5. Adam Lewandowski - KWW Adama Lewandowskiego - Śrem
  6. Zdzisław Żeleźny - KWW Adama Lewandowskiego - Śrem
  7. Krzysztof Lewandowski - KWW Adama Lewandowskiego - Śrem

2. okręg wyborczy

  1. Tomasz Wojna KWW PiS - Śrem
  2. Piotr Mulkowski KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Śrem
  3. Cezary Strzelec KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Śrem
  4. Katarzyna Łeńska-Szewczyk KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Śrem
  5. Bartosz Żeleźny - KWW Adama Lewandowskiego - Śrem
  6. Katarzyna Sarnowska - KWW Adama Lewandowskiego - Śrem
  7. Andrzej Mieloszyński - KWW Adama Lewandowskiego - Śrem

3. okręg wyborczy

  1. Tomasz Klaczyński KWW PiS - Pysząca
  2. Nina Stępa KKW Trzecia Droga - Zbrudzewo
  3. Grzegorz Wiśniewski - KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Niesłabin
  4. Justyna Bąkowska - KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Błociszewo
  5. Maria Sokołowska-Nowak - KWW Grzegorza Wiśniewskiego - Psarskie
  6. Edward Szczepański - KWW Adama Lewandowskiego - Dąbrowa
  7. Łukasz Brzeziński - KWW Adama Lewandowskiego - Psarskie
(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(63)

jesjes

41 8

jes jes jes!!! są szanse na zmiane wladzy wreszcie. Ludzie obudźcie sie!!! 11:38, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ii

9 4

wiadomo bylo 11:39, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobrze sie stalodobrze sie stalo

31 8

bardzo dobry wynik Panie Grzegorzu, gratulujemy. 11:52, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lullul

24 8

nie spodziewalem sie ze az tak dobrze bedzie, super, mieszkancy glosujcie! 12:05, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lullul

12 7

nie spodziewalem sie ze az tak dobrze bedzie, super, mieszkancy glosujcie!. 12:06, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mamutmamut

10 36

po co zmieniać władzę skoro ta, co jest, jest dobra, doświadczona, a ten młodzik - jak widać z cv ma po prostu parcie na szkło, a do tego może nam zrobić zielono, albo nas "na zielono"... może on chce pozyskać środki? 12:16, 08.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

serioserio

15 2

Serio człowieku? Na prawdę nie uważasz że młoda krew, nieprzekupiona i z chęcią do działania nic nie zrobi dla miasta? Przecież ci co zasiadają na stołkach już 20 lat mają w gminie takie układy że szok, oni są zastani i zdecydowanie należy wypróbować nowe osoby, którym się chce, aby sprawdzić, czy coś dobrego dla nas zrobią. Dlaczego nie? 12:27, 08.04.2024


Mieszkaniec Mieszkaniec

36 5

17 lat układów i betonowania miasta tylko młoda krew ze świeżym spojrzeniem coś zmie ni ! 13:05, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚremianinŚremianin

30 8

Może mieszkańcy przejrzą na oczy bo Śrem sie cofa w stosunku do innych miast jak np. Gostyń ! Czas na zmianę po 17 latach ! 13:08, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śremianka Śremianka

25 6

Mam nadzieję, że w końcu coś się zmieni w naszym mieście Gratulacje dla Pana Grzegorza. 13:35, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojo

24 3

Mam nadzieję ( a ta umiera ostatnia :-) ), że jak Pan Grzegorzu zostanie burmistrzem to znikną kwiatki z mostu. Pozdrawiam. :-) 13:53, 08.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PytajacyPytajacy

0 0

A co ci kwiatki przeszkadzają? 23:19, 09.04.2024


jojo

6 0

Postaram się odpowiedzieć na to banalne pytanie, wiedząc że i tak nic to nie zmieni.
1. Stwarzają zagrożenie. Spadające liście + deszcz = śliska nawierzchnia. Nie zauważa tego faktu osoba która porusza się samochodem po Śremie.
2. Koszty. Uważam ze sadzenie jednorocznych roślin w przestrzeni publicznej jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
3. Dodatkowe koszty to monitoring.
4. Nie każdy posiada taką wrażliwość estetyczną jak pomysłodawca. 10:48, 11.04.2024


BetonBeton

23 5

Najwyższa pora rozwalić ten beton czas na nowe spojrzenie. 14:24, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrasTras

8 25

Ja uważam natomiast że obecna władza jest bardzo dobra. Pomysły Pana Wiśniewskiego są odrealnione, a gmina nie posiada na tyle dużo pieniędzy aby to sfinansować. Warto również przyjrzeć się znajomościom jakie ma Pan Lewandowski (łatwo jest cokolwiek załatwić z innymi gminami graniczącymi ze Śremem). Pan Wiśniewski jest nową osobą i często ludzie nie wiedzą kto to oprócz samego faktu kandydatury na burmistrza. Także uważam że warto zastanowić się na kogo głosować, ponieważ wiele z propozycji Pana Grzegorza jest już spełnionych (pod inną nazwą) przez aktualnego burmistrza 16:04, 08.04.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ŚremiankaŚremianka

6 2

Gmina nie posiada pieniędzy, ponieważ gdy wszyscy inni ściągali z funduszy unijnych na maxa, to u nas w tym czasie zabrakło albo pomysłów, albo umiejętności. Ale deweloperka jak widać ma się świetnie 16:19, 08.04.2024


W sam punktW sam punkt

9 2

Może dla ciebie, ale inni w tym ja mają już dość. Przypomiam ci, że to twój obecny burmistrz (mam nadzieję, że już niedługo) zabetonował rynek, a teraz chce go z powrotem zazielenić? to sie kupy nie 3ma. Podoba ci się sprzedawanie terenów szkoły pod bloki i sklepy jak przy sp6 i sp5? albo teren w parku pod ŚLEDZIOWY blok przy szpitalu? wniosek? jesteś za dalszą BETONOZĄ miasta. Ja sie temu sprzeciwiam i obecnemu burmistrzowi mówię NIE 18:14, 08.04.2024


jj

11 2

Zniszczył miasto które mogło się wyróżniać. Brak wizji. Polityka gospodarką przestrzenną nastawiona na budowanie bloków. Kopiowanie pomysłów z innych gmin. Nie wykorzystane położenie miasta. Ale koledzy kamienice kupili. On się wyprowadzi z tego miasta na wieś, a 99 % musi tu żyć bo ich po prosu nie stać. 19:01, 08.04.2024


TrasTras

8 6

Nie do końca tak było, ponieważ unijne dofinansowanie szło na firmy śremskie lub współpracujące ze Śremem co przyniosło korzyść gospodarce, a warto zauważyć że podatki w Śremie nie mamy jakoś bardzo wysokie. Jeżeli nowy kandydat na burmistrza ma tyle pomysłów to ciekawe skąd weźmie pieniądze. Sądzę że może się skończyć podwyższeniem naszym podatków 16:38, 08.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 d d

13 1

AL stworzył klikę cwaniaków i czas to rozbić. Od 20 lat te same firmy korzystają z tych przywilejów, a jak coś ma powstać nowego i to nie jest z układu rodzinno biznesowego, to jest duszone w zarodku :-). I przestań straszyć podwyżkami bo i tak są i będą. ( Bilety i karnety na basen podrożały ). A na marginesie są też tacy co nie płacą :-). 17:33, 08.04.2024


jojo

20 3

W budżecie na 2024 rok który przygotował AL ze swoją drużyną uwzględnione są podwyżki podatku. A moim zdaniem to i tak ta sama banda. Kiedy pojawiła się wysoka inflacja po cichu w urzędzie, wszystkich spółkach, szkołach dali sobie podwyżki do 35%. A teraz dyskretnie będą podnosić podatki. Oni krzywdy sobie nie zrobią. Państwo, zawsze grabiło ludzi pracy tak było jest i będzie. Urzędnicy są po to aby wydawać nasze pieniądze i to w taki sposób aby społeczeństwo było im dogodnie wdzięczne że coś chcieli dla nas zrobić. Obudźcie się. 17:10, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jojo

4 3

dozgonnie wdzięczni :-) 17:13, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

3 7

Właśnie ludzie głosujący lub opowiadający się za Grzegorzem Wiśniewskim powinni przemyśleć swoją decyzję i obudzić się, ponieważ gdy już będzie po wyborach nie będzie można zmienić decyzji, a te konkrety na pewno nie będą zrealizowane w całości. Wtedy ludzie będą narzekać, a już decyzji nie będzie można zmienić 18:12, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

6 14

Burmistrz musi być znany i musi znać problemy mieszkańców, a Pan Wiśniewski pojawił się nagle (dodatkowo z przekształconymi postulatami innych kandydatów), gdzie wielu mieszkańców nie wie kto to oprócz tego że startuje do wyborów. Osobiście nie uważam że jest to zły kandydat lecz są osoby znacznie kompetentne na to stanowisko 18:16, 08.04.2024

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

dd

8 2

Kompetentne w czym? Załatwianiu posad rodzinie i znajomym? Zlecaniu wybranym przedsiębiorcom prac? Sprzedawaniu majątku gminy? Budowaniu dróg za publiczne pieniądze w miejscach których powinny być wykonane przez inwestora? Lekceważeniu ludzi? Zamiatanie afer pod dywan? Dawaniu sobie i swoim przydupasom podwyżek 35%? Pamiętam chyba jak w 2017 roku uchwalono podwyżki wody na kolejne 3 lata tak aby nikt za bardzo nie wnikał. Kompetentny w manipulowaniu :-)
18:49, 08.04.2024


DlaczefoDlaczefo

6 2

Dlaczego musi być znany? Czy to jakiś celebryta ? Najważniejsze żeby mu zależało na rozwoju, a nie napełnianiu własnej kieszeni, robieniu gruntu deweloperom i dróg rehau i innym firmom z których ma kasę. Mieszkańcy wsi są zapomnieni. Obecny burmistrz tylko obiecywać i potrafi i to jego słynne "to się zalatwi". Starczy! Ile można. Trzeba dać szansę komuś nowemu się wykazać. Za 5 lat znowu będą wybory. Stagnacja nie jest dobra w żadnym przypadku. Dajmy szanse młodym ludziom, im się chce i zależy! 19:17, 08.04.2024


BB

3 2

Był radnym przeciez i widział co się dzieje. Wiele razy zabierał głos, ale często przez większość był tłamszony. Dodatkowo jest spoleczniakiem który nieustannie robi coś dla społeczeństwa. AL jedyne co to wyjdzie w sweterku na otwarcie parasola w d... 19:23, 08.04.2024


ZnaZna

2 1

Zna potrzeby ale nic z nimi nie robi 19:39, 08.04.2024


Tras Tras

5 1

Mimo wszystko trzeba pamiętać że wybory są demokratyczne, a ludzie zdecydują według własnej woli, tylko trzeba pamiętać że będzie miało to wpływ na najbliższe lata Śremu 18:18, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jihihihihijihihihihi

7 3

Aż mnie korci, żeby na jednym banerów z jego wizerunkiem markerem napisać temu panu już dziękujemy 18:20, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dd

19 5

Kompetentne w czym? Załatwianiu posad rodzinie i znajomym? Zlecaniu wybranym przedsiębiorcom prac? Sprzedawaniu majątku gminy? Budowaniu dróg za publiczne pieniądze w miejscach których powinny być wykonane przez inwestora? Lekceważeniu ludzi? Zamiatanie afer pod dywan? Dawaniu sobie i swoim przydupasom podwyżek 35%? Pamiętam chyba jak w 2017 roku uchwalono podwyżki wody na kolejne 3 lata tak aby nikt za bardzo nie wnikał. Kompetentny w manipulowaniu :-) 18:48, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

4 4

Ludzie dobrze wiedzą że to jest rozpowszechniania nieprawda. Trzeba zachować trzeźwość umysłu a nie dać sobie wmawiać takich rzeczy 19:14, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

2 6

Chciałbym również dodać że reszta kandydatów też chce „odbetonować” nasz rynek więc to nie jest argument aby głosować na jednego a nie na drugiego kandydata. Jakoś gdy to się działo ludzie nie sprzeciwiali się decyzji a dodam że nawet wielu Śremian mówiło że był to super pomysł bo rynek wyglądał nowocześnie. Co prawda zgadzam się że należy go odbetonować ale nie należy krytykować decyzji która nie usłyszała większego sprzeciwu 19:19, 08.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AA

4 0

A co z amfiteatrem nad jeziorem? Sprzeciwu nie było??? 19:21, 08.04.2024


Zgadzam sieZgadzam sie

17 2

Dajmy szanse kandydatowi który jest pelny energii, gotowy na poświęcenia, nie ma układów i nikogo nie trzyma w kieszeni. AL nigdy nie słuchał mieszkańców. Pomimo sprzeciwu i tak postawił na swoje i za 2 miliony wybudował amfiteatr nad jeziorem, na którym wydarzenia można policzyć na palcach jednej ręki. Przypomnijcie sobie, jakie ściemy szły z przełożeniem terminu otwarcia. Okazało się że to kolejna fuszera po znajomości, a nie rzekoma niekorzystna pogoda. 19:20, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

4 7

A co do powoływaniu młodych osób na to stanowisko to jestem przeciwny ponieważ kandydat na burmistrza musi być doświadczony, a nie całkiem nowy w tym otoczeniu. Odwołując się do słów, że burmistrz powinien być „znany” to akurat prawda. Nie chodzi o to aby był celebrytą, tylko żeby miał znajomości wśród innych przedstawicieli samorządów aby łatwo można było cokolwiek załatwić. Taka sytuacja ma miejsce do teraz, ponieważ Pan Lewandowski nie dosyć że ma bardzo dobre kontakty z burmistrzami sąsiednich gmin, to także z władzami z Poznania. Nawet posłowie Koalicji w Sejmie RP głośno mówią o popieraniu kandydatury Pana Adama. Oznacza to że jest to człowiek ceniony na najwyższych szczeblach polskiej polityki 19:27, 08.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JakJak

1 0

A jak młody ma zdobyć doświadczenie jeśli nie chcesz mu dać szansy? Spokojnie.... Pan Lewandowski na pewno po tej kadencji, jeśli nie wygra, to będzie ubiegać się o kolejna 19:38, 08.04.2024


dfdf

10 1

Tras, Ty chyba żartujesz. Podaj chociaż jeden przykład co z tego ma gmina. Fakt: to ze zna kogoś z Poznania to sobie załatwił posadę. Wymyślił osiedle wodorowe które nigdy nie powstanie ( ile za to zapłacił). Przecież te pieniądze które dostał od Pisu oddał. A to że posłowie Koalicji w Sejmie RP głośno mówią o popieraniu kandydatury Pana Adama ma drugie dno, zbliżają się wybory do parlamentu europejskiego. Będą potrzebne głosy. Przestań takie bzdury opowiadać :-) 19:49, 08.04.2024


hahahaha

12 1

Demokracja jest *%#)!& Wybieramy kolesi którzy mają za nas decydować i o nas kolokwialnie mówiąc dbać. Dostają za to hajs i to niemały. Dostają władzę na cztery lata i mogą robić co chcą. My jako obywatele nie mamy bezpośredniego wpływu na to co oni wymyślą. Tworzą grupy wzajemnej adoracji. Kręcą lody, robią wały a my mamy ich jeszcze kontrolować i sprawdzać. I jeszcze wmawiają że jak nie pójdziesz zagłosować to nie możesz ich krytykować. Ale jesteśmy dy****. Czujecie to obywatele jak nas ru**** 19:36, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DarekDarek

3 3

Czytam komentarze dotyczące obecnego burmistrza i widzę tylko czczą gadaninę a obrońcy tego przybetonowanego do stołka kolekcjonera stanowisk to chyba na głowy upadli. Wasz argument jest taki - PO co wybierać kogoś nowego skoro tego znamy (AL) i wiemy że będzie święty spokój za jego kadencji, nie będzie dużych zmian a AL będzie sobie klepał biznesy i swoje "projekty".
Przecież AL to już jak Tusk, mówi pusto i kłamie, hasło na banerze: "pewna przyszłość" tylko kogo ? Na pewno nie moja i mojej rodziny a jestem śremianinem z urodzenia. Przez 17 lat rządzenia w Śremie nie zdołał dróg wybudować, jakieś *%#)!& robił a dzisiaj poruszać się po Śremie samochodem to jakby w centrum Nowego Jorku, choć myślę, że tam nie ma mimo wszystko takich korków.
Pamiętam nie jedną sesję Rady Miejskiej kiedy radni z opozycji (PiS) pytali AL kiedy odbędzie się budowa drugiej części obwodnicy i zakończy się projekt tej obwodnicy , pamiętam że AL jakoś arogancko odpowiadał i mówił coś, że są ważniejsze projekty. Generalnie chyba chodziło o pokazanie opozycji w sposób dobitny gdzie jest jej miejsce, zwłaszcza, że AL miał głos więcej w Radzie Miejskiej..
Inne hasło z banera AL - "słucham mieszkańców" ... gdybym sam nie doświadczył tego posłuchu to może bym uwierzył ale ten facet ma gdzieś mieszkańców gminy Śrem i to czego chcą, potrzebują i generalnie ich dobrobytu, a po to wybieramy władze aby pracowały dla naszego dobrobytu i tutaj przypominam o tym jaką rolę Państwo macie - to nie wyścig do stanowisk, znajomości i źródła dochodu tylko służba ludziom !!!
Pan Wiśniewski może i młody ale 33 lata to już wiek dojrzały i z tego co wyczytałem ma doświadczenie w działalności społecznej, trzeba dać mu szansę, przecież nie można tylko samych dziadków leśnych wybierać do władz lokalnych, bo już 100 lat rządza i znają wszystkich - to akurat wada i może łańcuch znajomości się przerwie tutaj, poza tym kto mówi że młody wiek to wada ?
Czas na zmiany - wybierzmy coś nowego, AL ze Śremu zaścianek zrobił, jesteśmy jak wyspa na oceanie, NIC tutaj nie dociera, transport zamiera, biznesy jakoś nie walą drzwiami i oknami, o dobrą pracę trzeba do Poznania jeździć a lokalne biznesy niejednokrotnie cofnięte jak z lat 70-tych XX wieku. 21:26, 08.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tras Tras

1 0

Akurat co do transportu to nie można narzekać bo mamy bezpłatną komunikację miejską (co coraz rzadziej się zdarza bo gminy oszczędzają na tym) a można się również dowiedzieć że planach AL jest rozwój transportu i wiecej lini autobusowych w Śremie. Ja nie mówię że młody wiek to wada ale warto zrozumieć że przy takim stanowisku ważne jest doświadczenie. Pan Wiśniewski jest radnym ale na ogół w Śremie nie jest zbytnio znany, przez co są obawy że więcej może zrobić on dla okolic niż dla samego miasta, które jest kluczowe 22:45, 08.04.2024


Do TrasDo Tras

2 1

Ale chyba też od tego są ci wszyscy naczelnicy w urzędach, rada miejska i inni nie uważasz? Burmistrz nie powinien podejmować decyzji i wrecz nie ms takiego prawa, gdyż rada jest uchwałodawczą 23:46, 08.04.2024


II

2 1

I przeciez 33 lata to nie jest jakiś młody wiek xd 21:49, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

2 2

Co do dróg warto się dowiedzieć które należą do burmistrza, ponieważ wszyscy negują aktualną sytuację dróg w Śremie a nie potrafią przeczytać które to drogi należą do niego. Mamy starostę, wojewodę, macie również swoich sołtysów i wójtów więc warto poczytać które drogi do kogo należą, bo Pan Lewandowski nie może robić nie swoich dróg 22:37, 08.04.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AA

3 2

Jak 50 tysięcy z funduszu Soleckiego ma wystarczyć na jakąkolwiek drogę? 23:46, 08.04.2024


PrzykladPrzyklad

2 2

Przykład to psarskie gdzie co roku na własną rękę wzmacniają drogę i wydają kupę kasy, która nie wystarczy na porządny remont tylko chwilowy efekt. Bo gmina nie chce im wybudować 23:47, 08.04.2024


wiesiekwiesiek

6 1

Sołectwo dostaje 50 tysięcy a klub sportowy rapid 100 tysięcy :-) Zawsze mieli głęboko w d**** ludzi mieszkających na wsi. 12:42, 09.04.2024


Tras Tras

2 1

Ja osobiście uważam że nie ma co tracić czasu na wymianę zdań dotyczących polityki, ponieważ wszystko roztrzygną wybory, a i tak każdy ma swoje zdanie co do kandydatów. Ogólnie polityka decentralizuje społeczeństwo a nie jednoczy więc nie ma co dyskutować na ten temat 22:51, 08.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taki jedentaki jeden

12 2

A Wodociągi Śremskie posiadały grunty i co się stało z tym? Powstało osiedle domków na przeciwko PGK kto tam mieszka? A prezes tej że spółki wprawiony w boju, bo co stało się z firmą którą wcześniej zarządzał? Ręka, rękę myje. Obudźcie się mieszkańcy Śremu. Jaka była afera z terenem który zakupił mąż pracownicy z ratusza i na silę chcieli wybudować blok ( Grunwaldzka)? Towarzystwo wzajemnej adoracji :-). AL wraz ze swoimi współpracownikami sprzedali cały Śrem. Zobaczcie kto zawsze jest na zdjęciach :-). A teraz trochę jest nie na rękę bo niektóre sprawy nie sfinalizowane :-). Część przydupasów wyprowadziła się już ze Śremu :-), część odchodzi już na emerytury :-). Wydusili Śrem jak cytrynę:-) Zmiana jest potrzebna :-) 11:39, 09.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TrasTras

1 2

Pamiętaj że zmiana może być na gorsze, ponieważ nie sądzę żeby pan Wiśniowski robił więcej od Pana Lewandowskiego 18:40, 09.04.2024


f16f16

9 2

Teren przy szkole nr 2 też został sprzedany. Powstała kamienica nie rzucająca się w oczy :-). A czasami tam nie miała powstać sala gimnastyczna dla dzieci :-)? Teren na jezioranach przy szkole nr 4 ( tam był ogródek do nauki jazdy na rowerze) sprzedany. Kto wybudował tam bloki? :-) Blok który powstał przy drukarni na Jezioranach :-) Co to jest za stworek :-). Budynek wielorodzinny nad jeziorem w Grzymisław, sprzedany. Wprowadzili wszystkich ludzi z kamienic w starym mieście na żurawia a kamienicami się podzielili :-). Ludzie na trzy lata zwolnił z podatku od nieruchomości swoich znajomych. 11:52, 09.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gg

12 2

A teraz bierze się za tereny przy farnej. Już rozmawiał z działkowcami. Zmienia studium pod pretekstem budowy kolejnego boiska. Obudźcie się :-) Kto pracuje dla dwóch głównych deweloperów w Śremie? Mają ci Panowie zaplecze techniczne ? Czy to są ci sami ludzie którzy pracują dla spółek gminnych? UKŁAD ZAMKNIĘTY :-). Tak was w****** :-) A Wy jeszcze kupujecie od nich mieszkania. Mieszkańcy otwórzcie oczy !!!! Pozdrawiam :-) 12:01, 09.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

2 3

Co wy macie ludzie z tym „budzeniem się” bo to już śmieszy dużo ludzi w Śremie takie gadanie bez celu. Nie ma po co zmieniać burmistrza bo Pan Wiśniewski gdyby został wybrany nic lepiej by nie robił 18:42, 09.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

3 2

Ciekawe co to za urzędas pod nickiem "tras" siedzi w godzinach pracy i wypisuje te komentarze. Polecenie służbowe? 21:09, 09.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tras Tras

2 1

Nie jestem urzędnikiem. Jestem młodym mieszkańcem Śremu, który popiera jednego kandydata, a dokładnie AL i próbuje zrozumieć to bezsensowne gadanie o potrzebnej zmianie, ale jakoś mnie nie przekonujecie haha. Taka zmiana nie jest potrzebna ponieważ uważam że niewiele albo nic się nie zmieni za rządów drugiego kandydata. Ludzie tak jakby nie ogarniali jakie są realia w naszym mieście i kto rzeczywiście się dobrze zajmie miastem a także okolicą 22:05, 09.04.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do trasdo tras

10 1

Jesteś młody i będziesz mieszkał w takim mieście gdzie nie ma pracy, gdzie ulice są zakorkowane, gdzie zabudują wszystkie tereny zielone, gdzie nie ma imprez kulturalnych, gdzie nie kontroluje się wysypisk, gdzie buduje się chińskie fabryki, gdzie jest jezioro które będzie mógł tylko oglądać, gdzie marnowane są pieniądze na amfiteatry. W takiej przestrzeni chcesz wychowywać swoje dzieci? Będziesz szczęśliwy? Będzie szczęśliwa twoja rodzina? 13:08, 10.04.2024


Tras Tras

2 1

Mimo wszystko rozumiem że ludzie popierają innych kandydatów, każdy ma do tego prawo, ale dziwne jest gadanie ciągle o potrzebnej zmianie itd. Wystarczy spojrzeć: samo negowanie aktualnego burmistrza a zero o kontrkandydacie, który nie ma w ogóle praktycznie pomysłów na przyszłość Śremu 22:09, 09.04.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OkOk

1 1

Ok i to AL się zajmie? Tak jak dotychczas czyli wcale? Masakra. Idz Wroc na tik toka 11:22, 10.04.2024


SkoroSkoro

1 1

Skoro wszyscy oprócz ciebie uważają i gadają ciągle o zmianie to chyba jednak coś jest na rzeczy 11:23, 10.04.2024


Tras Tras

2 1

Sądzę że najlepiej zakończyć tą dyskusję bo wiadomo każdy ma swoje zdanie i tak zawsze będzie 22:10, 09.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Taki jedenTaki jeden

10 0

Śrem fajne miasto było, doskonale położone, tylko obrało zły kierunek rozwoju. Decydenci przespali dobre czasy, teraz już tak łatwo nie będzie. Obym się mylił. I wcale nie mam na myśli tylko ostatnich 8 lat. A w tej całej układance to stanowisko burmistrza jest mało istotne. Niech wygra lepszy!!! 08:02, 10.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

takie moje zdanie...takie moje zdanie...

2 1

GW to młody człowiek, ale niestety nie ma pojęcia o czym mówi, jest niekompetentny na to stanowisko! AL nie jest idealny, ale przynajmniej wie co robi, a w Śremie zacznie się źle dziać jak GW obejmie stołek, wiem co mówię. Układy są wszędzie i GW ustawi wszystko pod siebie... nie będzie lepiej - tylko gorzej! 12:28, 10.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawostkaciekawostka

9 1

Proszę Wyborców aby pamiętali że Pan burmistrz AL pozwolił wybudować chińską fabrykę elektrolitu w której będzie używana substancja rakotwórcza, jest to propano-sulton. Konsekwencje mogą być różne. Miłego dnia. 12:43, 10.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%